geen tiener meer!!! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu geen tiener meer!!! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

geen tiener meer!!!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

27 September 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

halllooooo allemaal!!!

eindelijk is het zover...ik ben 20!!! alhoewel het hier in amerika nog 7 en een half uur duurt voordat ik daadwerkelijk 20 ben, in NL ben ik op dit moment al anderhalf uur 20 :D :D grappig he dat tijdsverschil... ik heb de kaarten van thuis vorige week woensdag al ontvangen maar Sheela bewaart ze voor me want ik mag ze niet lezen voor me verjaardag!! Dus morgen ochtend na me spaanse les (die om 8 uur begint!! :s) ga ik snel naar haar huis om de kaarten te lezen...haha
We gaan 's avonds met een groep van 20 mensen uit eten bij Olive Garden, dus gaat zeker wel gezellig worden! Ik heb alleen 's ochtends 50 minuten spaans en voor de rest de hele dag geen les, maar het is career fair en aangezien ik een stage moet vinden betekent dat dat ik in mijn pak, die ik dit weekend heb gekocht, naar de career fair moet en ff actief bezig gaan op het serieuze business gebied :( sniksnik het is helemaal niet leuk om serieus te doen :p haha nee hoor valt wel mee, ben gewoon niet zo een pak mens!!

Het weekend in Phoenix was echt geweldig!!!!!! Het was er warm dus wij waren al snel tevreden, het is 2 uur richting de Mexicaanse grens en echt al meteen 15 graden warmer ofzo.. beetje vaag allemaal. Maar we bleven dus bij Eva, en haar ouders zijn echt superaardig en het huis heeft een zwembad en een hottub dus wij hebben ons wel vermaakt!! Sheela en ik waren echt superblij om een huis te zien en ouders.... waren helemaal blij om weg te zijn van campus en een huisgevoel te hebben!! :) Al zijn we met alle internationale hier ook wel een big family, toch missen we zondag dinners...dus vanaf nu gaan we elke donderdag met zijn allen in het appartement eten, en dus niet naar die vreselijke Union, die geen lekker eten heeft.

In Phoenix zijn we lekker gaan shoppen :D jaja deze meid heeft weer eens geld uitgegeven, maar kleding is hier wel goedkoper, de jeans in ieder geval wel, truitjes zijn goedkoper of dezelfde prijs als in NL. We zijn allebei de avonden naar een 18 year and over club geweest en ik kan je vertellen dat het zeker GEEN aanrader is. De meiden die daar rondlopen hebben amper kleding aan, sommige liepen zelfs in jurkjes die meer op nachtkleding leken, echt niet normaal. En dan de manier waarop ze dansten, volgens mij bestaat er geen ergere manier dan dat hun deden.... wij zaten daar met zijn vieren echt zo van sjesus kan je nog ranziger dansen..niet normaal. Dus wij gingen maar gewoon een beetje een gekke dans verzinnen waarmee we iedereen van ons af konden beuken want was er ook nog es stampesvol. Maar wat ik net heb omschreven is alleen in 18 year and over clubs, de clubs waar alleen 21 and over in mogen zijn wel gewoon normaal en hebben ook een dresscode. Maar ja ik kan daar dus niet in.. :(

Ik heb het deze week ongelooflijk druk met school, baal ik echt van, we hebben niet zo een zin meer in de lessen en ik heb het echt gehad met elke dag om 7 uur op staan voor Spaans. Maar ja er valt niet veel aan te doen helaas....nog maar twee daagjes en dan is het alweer weekend!! Dit weekend is er dus Casino Night dus word weer lekker druk, ga zaterdag van 7 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts werken en dan zondag moeten we 2 uur 's middags weer meeten om alles op te ruimen..dus veel slaap zit er niet in.

Nou ik ga meer eens naar de bibliotheek om mijn Spaans te leren want als ik dat vanavond allemaal doe hoef ik op me verjaardag tenminste niet te leren!! :)

Bedankt voor de kaarten en berichtjes en tot spreekse!!!

Dikke Kus Petra

• 27 September 2006 - 03:00

Monique:

Hey Petra,

Gefeliciteerd!!!
    Wel jammer dat je niet in alle clubs mag. En de clubs die je in mag dan ook zo ordi zijn Bah!!
    Nou nog hele fijne verjaardag!!

Groetjes uit China!!
    Dikke kus,

Monique

• 27 September 2006 - 07:00

Lenny:

Hee Petra,

Gefeliciteerd meid! Wel balen zeg, elke dag vroeg op. Ik ben ondertussen in Litouwen. We hebben van het verhuurbedrijf een spik-plinter-nieuwe Peugeot 207 meegekregen met alles erop en eraan. Wow! We gaan zo rijden naar een andere stad in Litouwen (kan nooit een naam onthouden hier...) en morgen gaan we naar Polen voor 1 nachtje. Dan naar Vilnius, de hoofdstad van Litouwen, Daugavpils, 3 na grootste stad van Riga en vervolgens naar Riga, om Silvija op te halen. Een druk schema, maar wel errug leuk! Heb er zin an! En jij hebt ook al lekker rondgereisd. Het scheelt dat mijn school deze hele week dicht is, dus we moesten er wel van genieten. Heel veel succes met school deze week en ga lekker feesten op je verjaardag!!!

Dikke kus,
    Lenny

• 27 September 2006 - 07:07

Marjolein:

Nou Pee, HEEEEEL erg gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er zelf maar een leuk feestje van als die tenten waar je heen kunt niks zijn! Volgens mij is trouwens in die andere clubs de stijl ook wel meer ordi als in NL, gaan toch meer opgedirkt de deur uit als gemiddeld hier (wanna be Paris Hilton of zo). Dus.... party and be happy! Hele dikke kus en tot mails!
    XXXXXXXXXXXX

• 27 September 2006 - 07:39

Cleo:

Hey Petra, GEFELICITEERD!!!! Jammer dat je nu al een jaartje ouder bent en nog steeds niet een normale club in kan ofzo. Maar jah, maak er in ieder geval een leuke dag van!! en veel plezier bij de Olive Garden! (ja ja, daar heb ik wel over gehoord met TMI, remember vorig jaar, dat we alletwee die amerikaanse restaurant ketens wilde uitproberen waarover we een opdracht moesten doen)

• 27 September 2006 - 11:04

Krista:

Ha meisie,

Van harte gefeliciteerd. 'k probeerde een maffe e-card te verzenden maar ik heb denk ik een achterhaald mailadres:-( Maak er een fijne dag van, zorg goed voor jezelf en lekker genieten! Groetjes, Jan en Krista

• 27 September 2006 - 15:25

Je Liefste Zusje ;):

hey! dit is de 3de keer dat ik je ga feliciteren: GEFELICITEERD!! kan je vanaaf niet spreken want ben laat thuis..maar zal zeker een gebakje voor je ten!!
    dikke kus!!

• 27 September 2006 - 15:37

Kees:

Hey pee,

Ook nog van harte gefeliciteerd.. Voel je je toch nog jong he omdat je nog niet het echte nachtleven in kan stappen..! ach ja.. spreek je vanaaf denk ik!! doe rustig aan dikke kus kees

• 27 September 2006 - 17:23

Mariska:

Hey Petra!!

Van harte gefeliciteerd met alweer je 20ste verjaardag!! Fijne verjaardag nog verder.....
    Liefs mariska

• 27 September 2006 - 18:46

Rens:

Hoi Petra namens allen hier in Almere van harte meid, Tja van ons geen kaartje maar dan maar een berichtje. Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt ondanks alles en ver van huis zijn.
    Veel plezier straks met je verjaardag Rens

• 28 September 2006 - 00:33

Astrid:

Heeey Pee! Tja, bij mij ben je nu gewoon nog jarig (en ik nog niet!) Dus: GEFELICITEERD!!!! Hopelijk was het een leuke dag en lekker eten! Ga je nog een party geven??! Dikke kus! XXXXXX

• 29 September 2006 - 18:59

Marthe:

¡Hola Petra! ¿Como estas en los Estados Unidos? Quiero decirte (mejor tarde que nunca) Feliz cumpleaños! Weet niet of je nog weet wie ik ben maar geniet van je tijd in de USA en alles wat er op je afkomt want zo'n buitenland ervaring vliegt sneller voorbij dan je denkt :( Als je weer in Breda bent zullen we daar eens op stap gaan...

Tot dan
    Veel liefs
    -xxx-

• 01 Oktober 2006 - 13:21

Liefste BroerTJE:

hallo peetra beetje laat dat ik je op de site feliciteer maar had je al gefeliciteerd aan de telefoon :D
    en asl je nu maar nog 1 jaartje wacht mag je daar ook uitgaan :D
    nog veel plezier op school en succes met leren! :D
    groetjes johan

• 01 Oktober 2006 - 13:22

Johan:

oh jah had je me e-card ontvangen? :D:D:D