What happens in Vegas, stays in Vegas!! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu What happens in Vegas, stays in Vegas!! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

What happens in Vegas, stays in Vegas!!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

nou aangezien ik me aan de erecode van Las Vegas moet houden is deze zin mijn enige bericht voor deze keer..................................................................

NAH JUST KIDDING!!!!!!! Natuurlijk vertel ik wel wat!! Het was echt super leuk!!!! We vertokken om 4 uur 's middags met de Greyhoundbus naar Las Vegas, was een rit van 6 uur :S met de auto doe je er maar 4 uur over maar ja wij gingen met totaal negen personen van de casino class met de greyhound. Is niet de meest fijne/comfortabele manier van reizen maar ja is dan ook niet zo duur! We hebben er maar gewoon een leuke busrit van gemaakt en dan was het wel te doen! Om 10 uur waren we dan eindelijk in Vegas!! Toen naar het hotel inchecken, spullen droppen en meteen de Strip op!!! Was echt heel leuk met alle lichten en het nachtleven, beetje rondgelopen casinos gekeken en fotos gemaakt. En ja daar kwam het moment van de fotos dan weer, probeer maar eens een foto te maken met je flits, iedereen probeerde het eerst met de flits, de uitkomst was donkere fotos, nou dan maar zonder flits(ja ik weet het klinkt raar aangezien het nacht is) en proberen de camera zo stil mogelijk te houden, de uitkomst wazig en als je geluk had dan was het nog wel een okay picture. Dan maar met nachtflits, dat was nog de beste uitkomst van allemaal, maar soms was het weer wazig. Dus iedereen heeft van alle hoeken van Las Vegas wel drie verschillende fotos, allemaal met een andere instelling genomen. De ene camera nam betere fotos dan de andere dus we gaan deze week maar eens uitwisselen!!!

Om half drie lagen we dan eindelijk in bed, om er vervolgens om half zeven weer uit te gaan want om half negen moesten we bij het Rio zijn voor een tour. Ons hotel lag best ver van the strip vandaan dus dat was steeds maar een taxi nemen. In het Rio kregen we een tour door de kamers waar ze al het telwerk van de chips doen, en we kregen ook een tour door de bewakingsruimte met alle camera's. Toen we daar uitliepen mochten we allemaal een echte Rio dobbelsteen meenemen, dus is wel leuk souvenirtje. Na de bewaking kregen we een Food and Beverage tour, die werd afgesloten met een heerlijke gigantisch luxe lunch die door de school werd betaald!! Het buffet was echt gigantisch, de vrouw van de tour zei dat het de grootste/beste in Vegas is en na de lunch geloofde ik dat graag. Als je aan het begin stond kon je het einde niet zien!! 'S middags gingen we naar Aladdin waar we een Head Butler Tour hadden, en met butler bedoelen ze niet zoals de butler in 'the Nanny' ik weet wel wat het dan wel betekent maar ik kan het niet goed in woorden omschrijven dus tja daar laat ik het maar bij :p

's Avonds zijn we weer the strip opgegaan, hebben we wat hotels en casinos gekeken en shows, wel alle gratis shows want we zijn maar arme studentjes he!! We zijn ook nog in de Rollercoaster at New York New York geweest, was echt supergaaf, ging heel snel en over de kop enzo..zaten wij daar met zijn vijven in ons pak in de achtbaan!! Echt zoooo grappig. Iedereen dacht dat we belangrijke mensen waren en voor een of ander luxe hotel/casino werkten, liepen we daar in ons pak tussen alle toeristen terwijl we zelf ook toeristen waren, ondanks het feit dat het een 'schooltrip' was.

Op donderdag hadden we 's ochtends eerst een presentatie at the Mandalay Bay, was wel heel interessant maar iedereen was doodop omdat we natuurlijk met een aantal mensen uit de klas naar San Francisco waren geweest en toen meteen naar Vegas en dat allemaal met heel weinig slaap. Dus we zaten ons zelf half te slaan om wakker te blijven, en de man van de presentatie had dat ook wel door want zei zo van 'does everyone finds it interesting because I see some eyes drooping' nou iedereen maar proberen wakker te blijven. Zat echt te vechten om me ogen open te houden en ben denk ik ook wel half in slaap gevallen :s
Na deze presentatie hadden we een tour in het Venetian, wat naar mijn mening het mooiste hotel in Vegas is!!! Eerst hadden we een algemene praat en toen een tour door het hotel zelf, zijn we naar de suites geweest en die vond ik al best wel groot en mooi en toen gingen we naar het Penthouse......sjeetjemina wat zijn die gigantisch!!! liepen daar naar binnen en ga de hoek om denk ik al van wow wat groot en dan loop je een andere hoek om in de verwachting dat je een muur treft maar nee hoor is er nog een ruimte.....echt niet normaal iedereen had zo iets van hier wil ik wel blijven maar was 15.000 dollar dus dat hadden we net niet op onze rekening staan. Ik weet niet of dat bedrag nou was voor als je het een soort van koopt of ziets, alle info ging zo snel dat ik het me niet meer precies kan herrineren maar het bedrag 15.000 dollar is wel gementioned!!
Hierna gingen we naar het Bellagio wat ook een heel mooi hotel is, hier hebben we ook een tour door het hotel gehad, de suites, en een tour door the back of the house, de werkruimte van alle employees en hoe het allemaal te werk gaat achter de schermen, was zeker ook interessant!!!!

Ik en Sheela hadden onze casual clothing meegenomen naar het hotel want dan konden we meteen na de tour omklederen in de WC's en onze eigen tour gaan houden want we vertrokken vandaag weer terug naar Flagstaff dus moesten alle sightseeing stuff donderdag doen! We hebben de watershow van het Bellagio gezien was heeeeel mooi en toen zijn we de Eiffeltoren opgeweest, die de helft is van de echte Eiffeltoren, en daar hadden we een heeeel mooi uitzicht over Vegas, hebben wel mooie fots gemaakt daar en we hadden de watershow gezien toen het licht was, en toen we op de Eiffeltoren stonden was het al donker dus toen hebben we de show nog een keer gekeken maar dan van bovenaf en met alle lichten het was echt prachtig!!!

Daarna nog wat rondgelopen en naar het Ceasars Palce geweest, wat ook heel mooi was! Het luxor was ook heel gaaf. Echt alle luxe hotels waren zo mooi dat we zo iets hadden van ooh hier willen we wel overnachten, maar nee wij zaten in het Sahara, was ook okay hoor maar ja beetje ver vandaan van alles. En op zich slaap je alleen maar in de hotelkamer dus who cares what it looks like!!

In het geheel was Vegas heeel leuk en zeker gezellig om er een keer te zijn geweest, maar ik zou er niet een aantal keer per jaar heen kunnen gaan, ik had het na die drie dagen ook wel gezien. Als je 21 bent is het denk ik ook wel al leuker want dan kan je namelijk uitgaan en gokken en dat konden wij nu helaas niet. In het Ceasars Palace hebben de Pussycat Dolls een show en daar kon je gewoon gratis heen en ook gratis drankjes maar helaas was dat ook de stomme 21 regel, echt balen deden we want hadden ze graag gezien!!!!!!

Vandaag ben ik samen met Sheela terug gekomen naar Flagstaff met de Greyhound, another 6 hours in that smelly bus!!! De rest van de groep bleef in Vegas voor het weekend en drie jongens van University gingen de rest opzoeken en gingen dus met de auto en toen sheela en ik een stop van een half uur hadden liepen we naar het benzinestation om wat te drinken te halen en plots schreeut sheela de namen van de jongens, ik dacht echt van ben je aan het hallucineren ofzo de jongens zijn niet hier, kijk ik voor me zie ik ze lopen!!!!!! wij helemaal blij want hadden ze al ff niet gezien en het was ook echt een heel grappig toeval!!! dus was wel leuk ze hebben ons uitgezwaaid toen wij onze reis weer voortzette.

Nou ik denk dat dit het wel zo een beetje was, ben maybe wel dingen vergeten maar het meeste heb ik wel getikt denk!!! Morgen gaan we naar Phoenix voor een dag en dan 's avonds naar het concert van de Foofighters, en dan ga ik denk ik maar een week lang uitrusten van al dat reizen!! Al word het denk ik ook heeeeeel veeeeeel huiswerk maken want moet wat leeswerk inhalen :s

Nou tot me volgende bericht dan maar!!

Just two more words: VEGAS BABY!!!!

Dikke Kus Petra

• 14 Oktober 2006 - 11:35

Cleo:

WoW! Vegas klinkt inderdaad indrukwekkend. Maar daar staat Las Vegas natuurlijk ook wel bekend om, de Lightshows, de luxe hotels en grote casino's. Mooi dat je het zo naar je zin hebt!! Nog veel plezier daar en succes met je schoolwerk!

• 14 Oktober 2006 - 11:51

Suus:

hey!

Jsus wat een lang verhaal, maar wel leuk!! echt bale voor jou dat je de pussycat dolls niet hebt kunnen zien :(...tja, volgende keer beter!! (nog 1 jaartje en dan gewoon weer terug keren);)..
    xx

• 14 Oktober 2006 - 12:00

Lenny:

He Peet!

Jemig, volgens mij is het 's nachts nog lichter in Vegas dan overdag! Wat een hoop lichtjes, wel super zeg! Je vraagt je af of je daar uberhaupt wel kan slapen. Het is me in ieder geval wel duidelijk dat Amerika heeeeel wat anders is dan Letland. Hier is het weer weekend en proberen we ons niet al te veel te vervelen, maar dat is niet altijd gemakkelijk. Ik heb namelijk al heel veel van Letland gezien in die 10 dagen, dus dan blijft er niet zo heel veel over voor de overige weekenden. Ik ga binnenkort maar eens een tripje naar Estland plannen. Ga jij lekker uitrusten en huiswerk maken volgende week, dan zal ik aan je denken!!! Ik ben ook weer wat drukker met school, dus nu zijn we weer allebei studenten i.p.v. vakantiegangers!! Hahaha! Succes van de week en ik blijf lezen!

Liefs,
    Lenny

• 14 Oktober 2006 - 23:04

Astrid:

Leuk hoor allemaal! Heb vandaag ook een road trip gedaan.. rondje eiland zeg maar! Succes met je schoolwerk... moet ook 'es gebeuren toch.. Kus

• 15 Oktober 2006 - 10:20

Stew:

hiya love, how is america going. i dont really know what to say but hope ya enjoying yourself love ya xxxxxxxxx

• 15 Oktober 2006 - 13:13

Marjolein:

Ach ja, voor gokken heb je ook geld nodig, dus minder erg dat je nergens binnen kwam! Veel plezier in phoenix en bij je concert! Ik ben net een weekend naar Antwerpen geweest, ook leuk..... X

• 15 Oktober 2006 - 17:07

Rens:

Wauw mazzelkont wat heb jij daar zo te zien een vreselijke moeilijke tijd. Nee gaaf meis ondanks alles toch mooie foto's. Voor een studie zie je wel veel he veel succes en blijf ons op de hoogte houden.