First week New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu First week New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

First week New York

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Januari 2007 | Verenigde Staten, New York

hello!!!

De eerste week New York zit er al weer op en de laatste week in Amerika gaat beginnen..:(

Ben op 3 januari dus naar Statue of Liberty and Ellis Island geweest en toen op 4 januari ben ik naar Empire State Building gegaan en ik vertrok vanaf het hostel al om half negen dus was iets na negenen bij het empire state en er waren geen wachtrijen!! kon meteen kaartje kopen en doorlopen, boven aangekomen was er echt een prachtig uitzicht over New York City en was super gaaf, zie je pas hoe groot het echt is!! en met de audiotour aan mijn oor heb ik ook best nog wat geleerd, wat geschiedenis en gebouwen :) dus super interessant.. Daarna heb ik nog eventje rond Herald Square gelopen en toen op naar Trinity Church wat echt supergaaf is en de dienst was net begonnen dus ben daar even naaroe gegaan en een kaarsje gebrand.. Dit deel van de dag heb ik allemaal alleen gedaan en toen ben ik naar Ground Zero gegaan waar ik met Sheela had afgesproken..daar wat rondeglopen maar zijn natuurlijk druk bezig met werkzaamheden daar en wij wouden er geen fotos van maken want dat vonden we toch wel raar aangezien er zoveel mensen daar zijn gestorven, dus naar een paar minuten hebben we de subway naar Little Italy en China Town genomen...china town werd ik helemaal gek van maar was wel leuk om even te zien al heb je het ook in Amsterdam :p 's avonds zijn we naar de film the Good Sheperd gegaan en die was me toch saai!!! echt niks aan, snap het verhaal nog steeds niet en duurt echt een eeuwigheid dus cker geen aanrader!!


Op 5 januari vond ik het tijd om eventjes wat uit te slapen na 2 vroege ochtenden en drukke dagen dus de ochtend lekker rustig aan gedaan en toen 's middags naar the United Nation Building gegaan...daar een tour gedaan en was allemaal heel interessant en weer wat dingetjes geleerd...kom zodrect thuis met drie keer zoveel herseninhoud :p
6 januari hebben we eigenlijk niks gedaan, nou ja de was want dat moest ook weer eens gebeuren en het hostel heeft geen wasmachines dus moesten naar een laundromat in de buurt gaan...niet echt leuk maar hebben we dat ook weer eens een keer meegemaakt :) 's middags besloten we om naar de film Freedom Writers te gaan want die wouden we heel graag zien en het was ook echt een hele goede film!!! en heb vandaag het boek freedom writers gekocht want film is daarop gebaseerd dus ga ik lezen op de reis naar huis toe...

Vandaag komt Alex aan op JFK en Sheela moest haar ticket ophalen daar dus ik heb weer lekker mijn eigen tour gedaan en dat was nog een lange ook!! begon om negen uur op weg naar Saint Patricks Cathedral en ben eerst 4 keer fout gegaan met de subway voordat ik er eindelijk aangekomen was..heb onderweg daar naar toe nog een andere cathedral gezien en een church...en daar hou ik van dus heb weer redelijk wat fotos gemaakt!! elke keer als ik de subway uit kwam lopen en om me heen keek was ik verdwaald dus ging maar gewoon lopen en dan vond ik meestel wel wat wat leuk was om te zien...beste manier om een plek te verkennen is verdwalen en dingen vinden die ja anders niet gevonden had :) ben naar washington square, greenwich village en soho district geweest en toen nog weer eventjes (snel) door china town gelopen en toen was ik weer verdwaald.....maar toen kwam ik wel in een vet gaaf gebied terecht met mooie gebouwen waar de courthouse enzo situated was dus was wel leuk!! nog wat rondgelopen en toen weer de Subway terug naar huis genomen...boodschapjes gedaan en nu wachten op Alex en Sheela en dan kan ik eindelijk me kamer in want er is maar 1 sleutel en die heeft sheela omdat ik eerder vertrok....

Nou dit was zo een beetje me eerste week in New York, ben maybe wat kleine bezoekjes aan dingen vergeten te vermelden maar heb ook al zoveel gezien!! nog vier daagjes hier in NYC en dan op naar Phoenix voor 2 dagen en dan op naar huis!

Dikke Kus Petra

  • 09 Januari 2007 - 12:10

    Lenny:

    He Peet!

    New York is echt de bom! Ben zooo jaloers op je! Mag je drie keer raden waar ik morgen ben; op de NHTV! Da's toch niet eerlijk! Geniet nog lekker van NY, daar ben je zo te lezen toch wel erg goed in, en dan blijf ik lekker volgen!

    Liefs,
    Lenny

  • 12 Januari 2007 - 15:18

    Johaa:

    hee petraa,
    nog beetje laat maar........GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
    en ook nog bedankt voor de caadeautjes voor me verjaardag klink allemaal harstikke gaaf new York. geniet over nog heeeeeeel veeeeeel van alles want je zit er nog maar een paar dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 106410

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: