Last week - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Last week - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Last week

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 Januari 2007 | Verenigde Staten, Scottsdale

hallo allemaal!!

nou me laatste week in Amerika zit er alweer op en ik ga nu aan mijn laatste dag beginnen.... ik zal proberen samen te vatten wat ik de laatste week gedaan heb..

8 januari zouden we met zijn drieen in Greenwich village afspreken om 1 uur en daar wat rondlopen en dan naar the United Nations Building again want Alex zijn vader werkt voor de UN dus hij moest er even heen.. het ontmoeten in Greenwich is dus nooit gebeurd ik was al eerder die ochtend naar iets in de buurt daar gegaan en toen ik sheela moest ontmoeten waren we allebei verdwaald en alex ging op eens al meteen naar UN building en in de subways heb je natuurlijk geen bereik...dus was weer lekker bellen/zoeken en map kijken voordat we elkaar allemaal gevonden hadden... sheela en ik met zijn tweeen naar Grand Central Station gegaan waar IJze en Kasper waren, die zijn nu ook in NY na hun rondreis door de States...en met zijn vijfen naar de UN gegaan... daarna wat gaan eten en toen alweer terug naar het hostel..tijd ging snel vandaag..

9 januari werd sheela wakker met een amandelontsteking dus op naar het ziekenhuis...daar iets meer dan 3 uur gezeten en toen is sheela in het hostel gebleven en zijn alex en ik naar Wal street en FAO Swarchz (fout gespeld maar giga grote speelgoed winkel) gegaan,en toen nog met de subway/trein over de manhattan bridge voor een soort van uitzicht op new york en toen weer terug naar het hostel..

10 januari was het mijn beurt om weer ziek te zijn... ik ging 's ochtends al mijn dingetjes doen die ik nog wou doen, flat iron building, washington square park, hudson river etc. en toen met sheela afgesproken op Grand Central om naar Madison Square Garden te gaan. Voelde me toen al beetje misselijk maar had de hele dag nog niet echt gegeten dus op Grand Central gaan lucnhen..nam sesame chicken met fried rice en dat is dus helemaal fout gevallen..tijdens de tour al misselijk en na de tour in Madison Square Garden die trouwens wel heel gaaf was, kleedkamer van de Rangers gezien, het basketbalveld, en hoe ze dat zo kunnen veranderen naar ijshockey, heel leuk allemaal... Toen alex ontmoet en sheela en ik wouden naar de Knicks game 's avonds dus kaartjes gekocht (was maar 20 dollar) tot die tijd zouden we gaan shoppen en toen heb ik dus de eerste keer overgegeven, dat luchte wel op maar nog steeds niet eten, alex en sheela gingen wel eten en toen moest ik weer de wc bezoeken, besloot om me kaartje aan alex te geven en naar het hostel te gaan... daar gaan slapen en toen ik wakker werd 's avonds was het weer zover... dus de hele nacht niet echt geslapen en donderdag voelde ik me nog steeds niet helemaal top en rustig aan gedaan met eten..

11 januari was ik dus pas half 12 wakker want was pas om 5 uur 's ochtends weer in slaap gevallen.. voordat iedereen klaar was en alex en ik de was hadden gedaan was het al weer drie uur, dus ik ben naar Central Park gegaan maar werd al te schemerig om echt goede fotos te maken dus moet nog een keer terug naar NY voor een goede en grote tour van Central Park want heb er nu maar een klein deel van gezien.... 's avonds met zijn vijven uit eten gegaan bij de Cheesecake Factory, zijn we in LA en San Fran en Phoenix ook geweest dus als afsluiting wel leuk.. al smaakte mijn eten niet echt. Toen weer van New Jersey terug naar New York en de laatste dingen inpakken en om 5.40 AM vertrok onze shuttle naar JFK.

Tijdens het inpakken kwam ik tot de grote verrassing dat ik mijn portemonnee kwijt was dus mijn koffer tien keer ondersteboven gekeerd maar helaas ik ben hem echt kwijt, is waarschijnlijk gebeurd tijdens de busreis van Jersey naar NY...of nou verloren of gestolen is weet ik niet zeker maar denk het eerste... hoeveel bad luck je ook wel niet kan hebben in 2 dagen...

12 Januari waren we om half zeven dan op JFK dus inchecken en door de security sheela vertrok een half uur eerder dan ik maar de gates waren naast elkaar :) afscheid genomen en zij is nu alweer terug in Engeland en ik ben in Phoenix (Scottsdale) bij Eva thuis... vanavond naar een hotel en morgenochtend om 7 uur naar het vliegveld om dan via Denver en Chicago op maandagochtend in Amsterdam te landen!!

Dit was dan het einde van mijn vijf maanden durende avontuur in Amerika..heb een geweldige tijd gehad en nu ik weer in Arizona ben kan ik niet geloven dat het alweer vijf maanden geleden is dat ik hier landde... lijkt of ik nooit ben weggeweest.. ik zou het zo weer doen en ondanks dat ik wel graag naar huis wil, wil ik aan de ene kant nog wel een semester doen hier!! Maar ik kom zeker nog terug naar Amerika in de toekomst!! :D

Dikke Kus Petra

  • 13 Januari 2007 - 19:24

    Johan:

    dus nog wel hoopp gedaan deze week alleen jmmr dat je toen elke keer moest overgeven enzo ook nog een goede vlucht gewenst en dan zie ik je maandag alweer :D

    Dikke kus van je liefste jongste broertje(A)

  • 13 Januari 2007 - 19:57

    Cleo:

    De tijd gaat inderdaad snel. mooi dat je het naar je zin hebt gehad, maar wel jammer van die laatste paar dagen. En dadelijk begint je stage al. pff.. wat gaat het snel. nou, heb een goede terugreis en geniet dan van je dagen in NL!!!

  • 13 Januari 2007 - 20:39

    Rens.:

    Hai Peet. We zullen elkaar wel niet zien voor;opig maar ik moet zeggen dat je een prima dagboek bij hield. Was leuk om te lezen wat je daar allemaal niet mee maakte. He ik wens je ook vast veel succes in Ierland en ik hoop dat je belevenissen daar net zo leuk zijn als tot nu toe in Amerike. Hou ons op de hoogte. Groeten uit Almere

  • 14 Januari 2007 - 11:42

    Mariska:

    Hey, tijd is idd super snel gegaan. Vond het echt leuk om steeds je "avonturen" te volgen.. FF een paar dagen thuis en dan ga je alweer naar Ierland. Goede terug reis.
    liefs

  • 22 Januari 2007 - 14:00

    Lenny:

    He Peet!

    Jemig, volgens mij ben je nu alweer in het volgende avontuur begonnen of zit ik er naast? Volgens mijn berekeningen zit je nu in Ierland! Heb je daar ook een site van?En hoe was je thuiskomst? Heb je er van kunnen genieten of was je helemaal gesloopt van de terugreis en zijn die 4 daagjes omgevlogen?

    In ieder geval heeeel veel succes voor je eerste stage-dagen!

    Kus,
    Lenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 106447

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: