The end is almost there.... - Reisverslag uit Mechelen, België van Petra Rijk - WaarBenJij.nu The end is almost there.... - Reisverslag uit Mechelen, België van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

The end is almost there....

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Juni 2007 | België, Mechelen

HI Everyone!

Okay dacht word toch maar eens tijd voor een update aangezien ik ondertussen alweer 8 weken stage achter de rug heb en nog 5 te gaan....het is alweer bijna voorbij dus!!!

Heb niet veel spectaculaire dingen meegemaakt...bedrijf waar ik stage loop is elke dag van 9-5 achter de computer werken. Ik ben op het moment bezig met het maken van een distributieplan voor de Scheldeland info pocket...omdat ze elk jaar vele exemplaren kunnen weggooien omdat ze het niet goed verdelen en het in de magazijns blijft liggen...wat bij elkaar nogal veel geld kost. Aan mij dus de taak om ze een plan te geven hoe het dan wel moet....nog nooit zoiets gedaan dus was wel ff van waar begin ik maar het begint nu allemaal wat beter in elkaar te passen en met goed overleg met me baas en collega begint het ondertussen al wel een beetje vorm te krijgen...

Voordat ik hieraan begon was ik bezig met het samenstellen van een grote horecalijst van de omgeving, waar dus alle horecazaken in moeten die lid zijn van aantal organisaties en clusters en dan ook nog zaken die fietsvriendelijk zijn, en die in michelingidsen etc. staan...kortom het is een gigalange lijst die ik op het moment moet gaan aanvullen met de zaken van de Oostvlaanderen kant ook nog, en dan alle contactgegevens erbij zoeken...wat dus voor vele uren scheel achter de computer zitten zorgt.

Al dat binnen zitten is niks voor mij, en gelukkig waren er twee moment dat ik een halve dag op pad mocht. De eerst keer was met de baas mee naar de Algemee Vergadering van Toerisme Provincie Antwerpen. Waar in het begin de gebruikelijke saaie speeches werden gehouden en daarna was er de keuze tussen een fietsparcours en een boottocht, ik voor de boottocht gekozen. Was leuk en heb ook de andere stagiaires van NHTV die ook bij TPA maar dan in Turnhout en Antwerpen stage lopen. De andere keer was een middagje naar Gent voor een studienamiddag mobiele toepassingen voor toerisme...dit was best nog interessant en heb er wel wat van opgestoken. Het actief aantekeningen maken bij de powerpoint slides deed me denken aan het zitten in de collegezalen, maar moest de volgende dag me baas erover vertellen dus dacht dat aantekeningen maken wel zo slim was. Voor de rest ga ik maybe nog mee op de boot als de fotografe fotos moet gaan maken voor de Scheldeland infopocket voor next year, dus dan zal ik nog 1 dagje van kantoor weg mogen! :) en voor de rest zal het toch achter de computer blijven werken zijn...

Ik leer zeker wel wat van deze stage, alleen staat het voor mij wel vast dat ik zoiets niet als werk na me studie wil gaan doen.

Ik ben ondertussen al 2 keer in Antwerpen geweest, de 1e keer met me zusje en de 2e keer met me oudste zus. Zeker een leuke stad en het is met de trein maar 25 minuten van Mechelen dus ben er zo. Openbaar vervoer in Belgie is ook goedkoper dan in NL dus das wel fijn..
Ben ook nog een keer dagje naar Gent gegaan, en dat was nogal wat want ik kwam daar aan en toen zag ik op de kaart die daar op zo een bord hing dat het centrum best wel wat van het station vandaan was, maar ik dacht hmmm dat valt wel te belopen. Dus ben vrolijk gaan lopen, het was namelijk lekker weer, alleen na tijdje lopen bedacht ik me dat het maybe wel wat slimmer was geweest iets van straatnamen op te schrijven...maar ik zag ergens in de verte een grote toren en dacht die is vast van zo een kerk daar moet ik heen...ging ik met de bocht mee en zie ik die toren plots niet meer...toen kwam ik gelukkig weer een kaart tegen dus ff kijken en ja hoor ik wist cker hoe ik moest lopen...om vervolgens een half uur later weer compleet verdwaald te zijn, toen kwam ik weer een kaart tegen en toen was ik zo slim om eindelijk wat straatnamen op te schrijven en vanaf dat punt is het goed gegaan en ben ik na anderhalf uur rond te lopen en verdwaald te zijn toch eindelijk in het centrum van Gent aangekomen. Staan daar mooie kerken en is ook cker een mooie stad. Toen ik terug ging besloot ik maar de bus te nemen en die deed dus maar 10 minuten over het stuk waar ik anderhalf uur over deed....al was dat ook meer omdat ik verdwaald was hahaha

Mechelen ligt dus tussen Antwerpen en Brussel in en is wel een leuke plaats. Het is niet megagroot maar ook niet klein, beetje er tussen in dus :p Het is een gezellige plek en de Belgen zijn aardige mensen...

Heb fotos bijgevoegd van me kamertje en me werk en wat van Gent en Antwerpen...
Wil ook nog dagje naar Brussel gaan want ben daar geweest toen ik 16 was, maar dat was met school, dus wil het nu wel weer zien en dan zelf bepalen wat ik ga doen :p En schijnt dat Leuven ook heel leuk is, en is maar kwartiertje van Mechelen vandaan dus ga daar ook nog een keer dagje heen.

Nou dit was dan een kleine update van de afgelopen 8 weken...Zal waarschijnlijk tegen het einde van me stage nog wel wat laten horen..

Kus Petra

  • 17 Juni 2007 - 18:42

    Cleo:

    Hey Petra! Ja, die stage duurt niet lang meer en dan gaan we er volgend jaar gewoon een geweldige tijd van maken.Die stedentrips klinken wel goed hoor, behalve dan die 1,5 uur wandeling naar het centrum toe in Gent. Nou ja, maak er maar gewoon het beste van, maar dat zal vast wel lukken. Er zijn echt wel leuke steden in België!

  • 18 Juni 2007 - 05:33

    Lenny:

    He Peet,

    Wat ontzettend leuk om weer eens te lezen wat je zoal aan het doen bent, in het verre Belgie. Klinkt wel gezellig, lekker naar Antwerpen met je zussen! Jemig, je hoeft nog maar 5 weken, ik nog maar 2! Ahhh! Volgende week vrijdag is mijn laatste werkdag! De tijd vliegt! Meis, genietse en ik blijf lekker meelezen hoor!

    Liefs en dikke kus,
    Lenny

  • 18 Juni 2007 - 16:58

    Alexander:

    Haha dat verdwaald zijn doet me denken aan onze trip naar Baskin Robbins, de tweede dag dat we in Flagstaff waren.
    Eindelijk een verslagje van je werkzaamheden, daar zat ik nou op te wachten. Sounds good keep it up for the last stretch. Ik nog maar 10 daagjes dan Chicago-->Boston-->New York en then its all over!
    zie je snel.
    ciao xxx

  • 20 Juni 2007 - 19:26

    Vincent:


    Hey Petra! Ja je moet zeker Leuven ff bekijken hoor, is echt wel mooi.en Lier ook, ligt ook bij jou vlakbij! En Brugge helemaaaaal. haha. Ja ik moet even lang als jij nog. Kan niet wachten tot het voorbij is. Wat een saaie gaapstage was dat. Maar ja, ik heb wel veel gereisd en dat maakt alles goed :)
    Volgend jaar wordt een gezellig jaar. Hoop wel dat we nog wat klassen samen zitten.

    Liefs Vinnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 106439

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: