This is the life... - Reisverslag uit Bondi, Australië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu This is the life... - Reisverslag uit Bondi, Australië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

This is the life...

Blijf op de hoogte en volg Petra

23 December 2014 | Australië, Bondi

… is wat mijn huisgenote zei tijdens een ochtend zwemsessie in het zeewater zwembad van Bronte. En daar was ik het volledig mee eens. Wakker worden met het ochtendgloren over de zee terwijl je in een afgebakend stuk zee zwemt, heerlijk. En zo is mijn leven hier, heerlijk.

Bondi, home sweet home for now. Want ik heb mijn tweede jaarvisum al rond dus ik kan tot januari 2016 in Australië blijven. Zoals het er nu voor staat wil ik tot eind volgend jaar in Bondi blijven wonen en werken. En tussendoor wel wat reizen om meer van het land te zien. Maar niks staat vast en ik zie dus wel hoe het allemaal loopt volgend jaar. Go with the flow.
Voor nu, mijn leven hier in een notendop:

Het appartement
Het hostel leven heb ik achter me gelaten en ik woon al sinds eind Augustus in een klein appartement in Bondi. Dit deel ik met vier andere meiden. Tica en ik deelden een kamer met de Braziliaanse Eli, en de andere slaapkamer was van Argentijnse Jose en Braziliaanse Susan. Eli en Susan zijn vorige maand verhuisd en vriendin Yasmin en collega Ida (Denemarken) zijn bij ons ingetrokken. Een prima mix van gezellige huisgenoten.

Mijn werk
Na mijn bezoek in Nederland werkte ik nog steeds twee banen, overdag bij het cafe en dan in de avond in het restaurant. Na twee werkweken van ruim 70 uur per week nam ik ontslag bij het restaurant, het werd toch iets teveel. Dus nu werk ik met plezier fulltime bij eetcafe Bondi Wholefoods, een cafe dat alleen biologisch en gezond eten serveert en daarnaast ook nog een kleine supermarkt heeft. In het begin werkte ik als serveerster daar, maar sinds vorige maand ben ik overgezet naar de Smoothie en Food section. Dus de hele dag smoothies, juices en breakfast bowls maken, salades en sandwhiches opdienen en de kassa bemannen voor betalingen. Het bevalt me prima, die “serieuzere” baan en carrière komt bij terugkomst in Nederland wel weer.

Naast al dat werken is er natuurlijk ook tijd voor leuke dingen. Naast het strand en de vele coastal walks ben ik nog niet veel in de stad geweest, het staat op de planning om komende weken meer van Sydney en omgeving te verkennen.
Twee memorabele evenementen in mijn tijd hier waren zeker weten onderstaande.

The Color Run
Het is alweer even geleden maar in Augustus deed ik samen met Engelse vriendin Alex mee aan de Color Run. Een fun run van 5 kilometer waarbij je op verschillende punten van het parcours volledig met kleurstof wordt ondergestrooid. Ge-wel-dig!! Vol met adrenaline en een lach die niet van ons gezicht af te krijgen was deden we hier aan mee. Als je de kans hebt om mee te doen aan een color run, doen! De foto's spreken voor zich, het was een kleurrijke dag.

The 30 Day Challenge
30 dagen die een geweldige impact op mijn leven hebben gehad. Via mijn werk kon ik meedaan een deze challenge. Een concept dat is bedacht en opgezet door de succesvolle Australiër Dave Tabain, en iets dat hij wereldwijd naar sportscholen brengt. Het is onvoorstelbaar hoeveel positieve invloed hij op het leven van vele mensen heeft. En wat is het dan? Het is simpel maar zwaar. Dertig dagen lang ligt de focus op gezond eten, gezond leven en bewegen. Het beste in jezelf naar boven halen. De dieet restricties waren geen alcohol, geen cafeïne, geen pasta/rijst/brood etc, geen melkproducten. Puur gezond eten, terug naar wat je lichaam daadwerkelijk nodig heeft. En daarnaast veel sporten. De sportschool in Bronte (een plaats slechts half uur lopen van Bondi) had lessen 7 dagen per week, en ik ging 4 tot 5 keer per week. Een bootcamp circuit waarbij je een uur lang voluit gaat. Na de eerste dagen liep ik als een kreupele bejaarde, mijn spieren waren dit niet gewend. Langzaamaan werd ik steeds beter in de trainingen en ik heb er ook plezier in. Heerlijk om zo in topvorm te zijn. Want na dertig dagen was het tijd voor de metingen (cm en kilo's) en om de before and after photo te vergelijken. En ik ben nu de trotste eigenaresse van een mooie set buikspieren. Een gespierder lichaam is iets waar ik zelf blij mee ben maar iets waar ik nog veel blijer mee ben is de nieuwe energie die ik heb en de invloed van deze challenge op mijn gezondheid. Het officiële deel van de challenge is voorbij maar voor mij is dit een nieuwe leefstijl. Ik ga nog steeds zo vaak ik kan naar de trainingen en daarnaast geniet ik van de ochtend wandelingen naar Bronte en het zwemmen daar. Het uitzicht van de zee verveeld me nooit.

Met een beetje geluk zit het weer mee en kan ik ook kerst met uitzicht op de zee doorbrengen. Ik wens iedereen in ieder geval hele fijne feestdagen toe, geniet er van met familie en vrienden!! En omdat ik iedereen toch zeker wel mis zijn leuke foto's van jullie kerst zeer welkom! :)

Tot spreeks in het nieuwe jaar!

Liefs,
Petra

  • 23 December 2014 - 09:36

    Nitza:

    Hee Petra!

    Wat een leuk verhaal weer! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet ervan meid!

    Liefs

  • 23 December 2014 - 09:50

    Sebastiaan:

    Hey Peet,

    Top om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar down under.
    Blijf genieten en kom vooral voorlopig niet terug ;-)

    Grt,
    Sebas

  • 23 December 2014 - 11:31

    Jacqueline:

    Well hello hello, dit is zeker dé life!! Heerlijk Peetje dat je zo geniet van deze toffe leefstijl en je nieuw hervonden energie! You go woman! Ik kan je alleen maar aanmoedigen in het doen wat jou gelukkig maakt, en dat lukt dus pri-ma daar in Bondi! Het baantje klinkt ook helemaal als iets voor jou, lekker met gezond eten bezig zijn de hele dag! Snap dat je het nog wel een jaartje volhoudt daar! Ben heel blij voor je!! :) :) xx

  • 23 December 2014 - 11:59

    Adri:

    Heel leuk om weer wat van je reis mee te kunnen genieten, je bent flink aan het werk ik ben er mee gestopt. Fijne kerstdagen en een zalig uiteinde en voor volgend jaar een gezond en gelukkig nieuw jaar toegewenst van je allerliefste oompje Adri en Hetty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 934
Totaal aantal bezoekers 106400

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: