Last day Miami and "first" day Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Last day Miami and "first" day Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Last day Miami and "first" day Washington

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 December 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hellooooooooooooooooo from America!!

Alles gaat goed hier! :) geniet van alles en reizen bevalt me wel...al zou het beter zijn geweest met alleen een backpack en zonder de big ass suitcase...maar na vier en halve maand hier te hebben gezeten verzamel je als petra nogal wat spullen.... heb gisteravond in het hostel me koffer maar eens heringepakt..voor geloof ik al de 6de keer en ik heb ontdekt dat er heeeeel veeeel in de backpack past als je kleren dubbel vouwt en in de zijkanten propt..heb dus actief lopen proppen met als resultaat 5 pound minder in de koffer..maar alsnog 4 pound teveel.. :s geen idee hoeveel dat in kilos is by the way.

Nou me tweede dag in Miami was echt geweldig!! we zouden om 9.50 AM vertrekken naar Key West voor de dag maar bleek dat het hostel de tour verkeerd had geboekt dus we gingen naar Everglades park instead. Nou vonden wij dat niet zo erg want Key West leek ons wel leuk maar dit klonk veel leuker...want het is namelijk een alligator park waar we heen gingen. Was ongeveer een uurtje met het busje en toen gingen we eerst met zo een boot met grote motor/ventilator ding door de swamp, hebben drie alligators gezien en mooie vogels en zag er echt vet gaaf uit allemaal.

Na deze mooie rit kregen we een alligatorshow te zien including de tourguide die op de alligator sprong en zijn bek vasthield en al die dingen...en toen de show over was kwam het moment waarop het gaafste van de hele dag gebeurde: Ik heb een alligator vastgehouden!!! het was geen piep kleine baby maar ook geen uit de klauwen gewassen..het was een normale maat :p echt supergaaf, vond het wel een beetje eng maar hij voelde toch best wel zacht aan..zonder heel cru te klinken: beetje als een leren handtas.. maar gelukkig was zijn bek dichtgetaped..dus kon niet gebeten worden. Ik zal de fotos vanavond eens uit gaan zoeken en dan bijvoegen als het lukt...want wil iedereen natuurlijk die foto met de alligator laten zien :D

Na de tour gingen we weer terug naar het hostel, zijn we naar het strand gelopen waar slimme ik in het water loop denkende dat ik niet zo ver loop, maar er dan toch een megagrote golf komt die me lekker nat maakt...gelukkig was het in Miami echt suuuupeeermooi weer!:D
de rest van de middag hebben we beetje in het hostel gehangen en geluierd want in Miami is buiten clubben en strand ook niet echt veel te doen..

Vandaag gingen we dan op naar Washington, op weg naar het vliegveld kreeg sheela een telefoontje, en aan haar blik te zien was het geen goed nieuws: en ja hoor onze vlucht naar Philadelphia (onze overstap om naar Washington te gaan) had vertraging, waardoor we dus onze connectie in Philly zouden missen. Dan toch maar weer in de rij gaan staan en hebben ze vanaf Philly een latere vlucht voor ons geboekt, dit keer geen upgrade gekregen :( Door dit kwamen we 3 uur later in DC aan en is het dus al donker, maar meteen naar het hostel gegaan die dus aan de andere kant van de stad ligt... en niet bepaald in de beste buurt :s maar het hostel zelf is wel heel schoon en goed dus dat valt dan weer mee..

Overal waar we komen kijken ze met grote ogen naar onze bagage en wij uitleggen dat we al vijf maanden in Amerika zijn dus vandaar zoveel hebben...zijn inmiddels experts geworden in het vervoeren van alles en hebben goede tactiek om alles met ons mee te sjouwen, tegen de tijd dat ik thuis kom heb ik me toch een sterke armspieren :p

Morgen aan het eind van de middag gaan we onze reis voortzetten bij trein, gaan de hele dag door Washington lopen/treine/bussen of hoe we dan ook vooruit komen en dan op naar Philadelphia voor de kerstdagen :)

Ik wens iedereen alvast hele fijne kerstdagen!!!!!!! :D

Dikke Kus Petra

• 24 December 2006 - 09:56

Kees:

Heeey Peet,
    Klinkt allemaal weer super gaaf! jij natuurlijk ook fijne kerstdagen.. we hadden al twee redelijke doozen met supullen van jou thuis gekregen.. denk dat je toch met astrid moet gaan praten die red het met een rugzakje :-p ..
    veel plezier, geniet ervan en dan zien we je weer even in januari..
    Dikke Kus je broer.

• 24 December 2006 - 12:57

Adri:

Fijne kerstdagen en een mooie oudejaarsavond in New York,veel plezier en een goede reis waarheen je ook gaat.
    Je allerliefste oompje Adri en tante Hetty