Stress, Tears, Partying, Stressssssss - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Stress, Tears, Partying, Stressssssss - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Stress, Tears, Partying, Stressssssss

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 December 2006 | Verenigde Staten, Scottsdale

Helloooooooo Everyone!!

Hier dan me laatste bericht vanuit Arizona, zit nu in Scottsdale bij Eva, huisgenoot van Sheela, thuis want morgenochtend gaan we vertrekken vanuit Phoenix... nou afgelopen week was dus echt een dramaaaaaa....heb geloof ik nog nooit zoveel stress in me leven gehad, zelfs niet toen ik vertrok naar the USA!!!

Maandag begonnen dus mijn finals en donderdag was mijn laatste final...ik dacht laat ik even school mailen over hoe het met de cijfers gaat want heb maybe wel een vak waar ik een C voor sta...krijg ik als antwoord dat het niet uitmaakt of ik nou een A B C of D haal, in NL word er gewoon een 6.5 voor ingevuld, heb me laatste toets dus ook echt niet meer goed gemaakt want het maakt toch allemaal geen verschil en sta een B in dat vak...had wel meer aan me hoofd

Woensdag was me eerste afscheid, was echt superklote want was een van mijn beste vrienden hier, zijn wel wat tranen gevloeid en heb de toets na het afscheid ook niet zo goed gedaan want was nou niet bepaald in een goede bui :(

Ik was dinsdagavond begonnen met inpakken, en das echt een wonder want toen ik hier naar toe kwam gebeurde dat 6 uur van tevoren...nu vier dagen maar waren me toch ff een vier stressdagen niet normaal meer!!! Eerst heb ik een grote koffer gekocht, dacht eerst hmmm maybe dat die te groot is maar die andere maat ziet er weer net ietsje te klein uit, kan altijd nog ruilen. Nou heb die grote maat dus wel nodig. Serieus iedereen die hem ziet zecht: 'wow neem je je kast mee op reis' dus tja schaam me best wel dat ik zoveel spullen heb....heb namelijk ook nog een grote backpack volgepropt.

Nou het inpakken ging zo: 5 keer uit en in gepakt...echt een groot drama was het steeds weer een nieuwe strategie verzinnen denken dat alles erin zit achter je kijkt en ziet dat je bureau nog vol ligt of dat me koffer dicht zit ik me laden doorkijk en zie dat een van mijn laden nog helemaal vol zit!!! aaaarrgghhh... ik had afgelopen weken al 2 pakketjes naar huis gestuurd maar op het laatste moment heb ik dus nog twee pakketjes naar huis gestuurd...conclusie met 4 pakketjes richting huis en aanschaf van een big ass suitcase ben ik dan eindelijk klaar voor vertrek en heel wat dollartjes armer :(

Gisteravond was er een klein afscheidsfeestje, aantal mensen waren al weg maar de meesten vertrokken vanochtend, sheela en ik dus ook. Na drie nachten amper geslapen te hebben zijn we nu uitgeput maar nog steeds in vreugde over onze reis, al heb ik wel wat zorgen over het gewicht van me bagage... :s

Vanochtend uit mijn dorm gecheckt, voor de laatste keer stukje van campus gelopen, alle bagage naar de auto gesjouwd, afscheid genomen, waarbij wel wat tranen zijn gevloeid en toen op naar phoenix....

vanavond nog wat vrienden zien hier en afscheid nemen en dan op naar san diego...waar we gaan beginnen :D

Me reis naar huis gaat echt heel lang worden want we eindigen onze reis in New York maar United Airlines accepteerd niet om van een andere airport weg te gaan dan Phoenix, dus vlieg van New York naar Phoenix (met waarschijnlijk overstap denver of chicago) om dan vervolgens een nacht in Phoenix te blijven en dan via Denver en Chicago naar Amsterdan te vliegen, echt belachelijk maar er zit niks anders op....

Nou zal jullie op de hoogte houden van alle avonturen!!

Dikke Kus Petra

  • 17 December 2006 - 05:03

    Ilonka:

    Hey Petra!

    Okey, dat wordt omreizen dus:p beetje jammer wel.. mja zal je vast wel overleven:)!
    jammer dat afscheid nemen zo moeilyk is,, maar da's ook wel logisch natuurlyk! maar je zal ze vast nog wel vaker zien:) geniet nog maar ff van je reis, je kan nog lang genoeg in NL zitten;)

    Veel liefs,,
    Il0!

  • 17 December 2006 - 11:53

    Lenny:

    Hey Peet!

    Je reis gaat beginnen! Gaaaaaaf! Ik was 2 jaar geleden in New York, in een hostel van de YMCA (staat ook in de Lonely Planet) en die was erg ok, qua prijs EN locatie!
    Wat balen he, al dat afscheid nemen. Ik ben hier ook bijna aan de beurt. Over 10 dagen ben ik al in NL! En wat een vlucht ga jij aan het einde tegemoed, ach je kan ook zo denken; kun je nog even helemaal afscheid nemen van Amerika! Heeeeeeeeel veel plezier, ga lekker genieten, maar de mooiste foto's waar ik helemaal jaloers op ga worden en ik ga al je avonturen lezen!

    Liefs,
    Lenny

  • 17 December 2006 - 16:14

    Marjolein:

    Hey Pee!

    Tja, afscheid hoort er ook bij, maar hebt vast veel herinneringen en wat vrienden over gehouden! DIe vergeet je niet meer. Heeeel veel plezier met je trip! Klinkt allemaal heel tof en wordt vast een leuke afsluiting van de USA!! Niet in verlaten steegjes gaan lopen, en een beetje op jezelf passen. Ben benieuwd naar alle verhalen als je terug bent! Ben zelf hele huis aan het inpakken en ga zaterdag naar Amsterdam verhuizen! Ook leuk... Dikke Kus!

  • 17 December 2006 - 17:55

    Mariska:

    Hey!!

    Vervelend altijd dat afscheid nemen als je weer weg moet gaan,maar dat hoort er helaas ook bij. Nu heb je nog een leuke reis in het vooruitzicht... geniet er van, want het gaat echt snel voorbij. Ben benieuwd naar al je reisavonturen.

    liefs, mariska

  • 18 December 2006 - 09:19

    Cleo:

    Afscheid nemen is nooit leuk en wat een gedoe allemaal daar, maar goed, als het goed is hoef je nu niet meer te stressen en kan de reis beginnen!!!Echt gaaf!!Veel plezier he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 106649

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: