Chiang Mai & Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Chiang Mai & Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Chiang Mai & Bangkok

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 Mei 2009 | Thailand, Bangkok

Hi!

Elke week is er hier weer een met vele belevenissen, zo ook de afgelopen week...

Na het schrijven van de vorige weblog was de stroom nog even kort uitgevallen in het internetcafe, gelukkig was het verhaal toen al af en veilig opgeslagen! Het was onze laatste avond in Mae Hong Son dus dat betekende nog even de night bazaar over om toch nog iets te kopen, daar kwamen we Laura tegen en zijn we nog met zijn drieen een biertje gaan doen bij Meeting.

Maandag 4 mei vertrokken we om 10 uur met een minibusje vanaf het busstation om te beginnen aan de rit met 1864 bochten...yay! Wij zaten met zijn drieen op de achterste bank, Laura ging naar Pai dus zat een deel van de rit erbij. Tegen de tijd dat we dan eindelijk Chiang Mai binnen gingen rijden waren Len en ik helemaal lijp van de bochten dus dat bracht een halve Playback show in gang op de achterse bank, en de Thaien lachten ons toe / uit... ik weet het niet! haha Maar alles beter dan de Thai Music die aanstond en wij met Max volume van de I-pods niet te boven kwamen... Rond half 4 werden we er op het busstation uitgemikt en pakten wij een taxi naar Nice Place, dezelfde plek waar we de vorige keer hebben geslapen. Kregen weer dezelfde kamer, spullen gedropt, treintickets nar Bangkok voor woensdag gekocht en de taxi naar The Mall gepakt, we zaten al de hele dag in een Airco busje, dus gelijk door naar de Airco Shopping Mall!! Vol goede hoop naar de cinema gegaan waar tot onze grote teleurstelling alleen films a la Wolverine en Star Trek draaiden...dus dan maar alle winkels af en ik heb nog Sushi gegeten, lekker!!

Dinsdag werd ik wakker met een oorontsteking...mijn geluk in Chiang Mai kon niet meer op! Na het ontbijt dus maar weer de taxi naar McCormick Hospital gepakt, daar was de oorspecialist op vakantie en de andere dokter zei dat het niet ontstoken was...nou dat voelde ik wel even anders! Op naar het Chiang Mai Ram Hospital dus maar...waar gelukkig wel een oorspecialist aanwezig was. We moesten een uurtje wachten en de Mall zat daar om de hoek, dus daarheen gelopen waar we Sushi hebben gegeten, echt zooooo lekker en hier ook megagoedkoop! Weer op tijd terug in het ziekenhuis, waar nog even bloeddruk werd gemeten en Len dat apparaat zo angstaanjagend vond dat ik er de slappe lach van kreeg. Na een kwartiertje wachten was ik aan de beurt, en yup ik had een ontsteking in mijn gehoorgang, de dokter oren uitgespoten zalf erin gesmeerd en recept uitgeschreven. Bij de pharmacy balie kreeg ik nog even een leuke verrassing...twee strips vol met antibioticapillen waar ik er 4 per dag van moet nemen, 5 dagen lang. Om 4 uur stonden we weer buiten en zijn we eerst even langs huis gegaan voordat we naar de Night Bazaar gingen om souvenirs te gaan kopen.

Woensdag hadden we nog een half dagje in Chiang Mai en na het uitchecken zijn we gaan ontbijten, een Wat bekeken, lunch gegeten en eten voor in de trein gehaald bij de 7/11. Om kwart voor 4 waren we op het treinstation, onze coupe zoeken en instappen maar! Het was echt een hele relaxte trein en we hadden veel ruimte. Om 10 uur werden de stoelen getransformeerd naar bedden en werden de bovenbedden geopend. Len en ik lagen boven. Ik heb niet veel geslapen vanwege mijn oorontsteking, zat al aan de 6 paracetamol per dag dus dat hielp ook niet meer...
Om half 6 's ochtends werd iedereen wakker geschreeuwd, alle bedden weer omgebouwd naar stoelen en stapten we om 6.40 uur donderdagochtend uit in Bangkok. Wij sliepen weer in K.C Guesthouse dus de taxi daarheen gepakt en gelijk gaan slapen.
's Middags zijn we met de bus naar MBK Mall gegaan, waar we weer teleurgesteld werden door de films die in de Cinema draaiden. Uiteindelijk hebben we nog wat geshopt daar en weer Sushi gegeten! :) Len had buiten de Mall ook een cinema gespot dus toen we wel klaar waren bij MBK zijn we daar gaan kijken en er draaide de film The Great Buck Howard waar we heen zijn gegaan.

Vrijdag werd een cultureel dagje... we zijn met de boot naar het Paleis gegaan, wij droegen geen shirts die onze schouders bedekten dus kregen daar shirts met mouwen, we zagen eruit alsof we gingen verven / behangen / schoonmaken hahaha
Het paleis is mega groot en glitterig. Na een uurtje er rondgelopen te hebben hadden we het wel gezien, de mooie shirts weer afgegeven en door de hitte gaan lopen naar Wat Pho, waar de liggende Buddha ligt, 46 meter lang en 15 meter hoog. Deze Buddha is echt mega gaaf!! Na het bezoek aan Wat Pho hebben we de bus terug naar Kao San Road genomen, daar echt de allerlaatste shopping gedaan en ik heb nog een Thaise Vissersbroek gehaald. 's Avonds hebben we nog op internet gezeten en weer terug naar huis.

Zaterdag was onze laatste volledige dag in Bangkok dus alles doen wat we nog wouden doen hier. We gingen ook onze souvenirs naar huis sturen dus bij de postoffice een pakketje in elkaar geflanst en verstuurd! Deze dag was gelukkig ook mijn oorontsteking volledig voorbij, yay!!! Na de lunch hebben we de lokale bus naar China town genomen, deze bussen zijn echt geweldig voor maar 7 baht! In China Town is ook de grootste echt Gouden Buddha in de wereld, die daar in een Wat staat. Wij helemaal vrolijk daarheen gelopen en zoeken naar de ingang, die we niet konden vinden dus vragen aan een Thai die ons eventjes vertelde dat de Buddha 3 maanden niet te zien was omdat ze aan het verbouwen waren... :(
Ondertussen was de hitte niet meer te houden....het was minstens 35 graden en wij hielden het niet meer uit dus een Taxi (met airco) gepakt naar Tesco waar we de rest van de middag in de Airco hebben gezeten en Gouda kaas hadden gevonden dus gekocht en van genoten!!
's Avonds zijn we Kao San Road opgegaan, ons laatste avondje in Bangkok.. Er hingen al de hele tijd donkere wolken en het was dus wachten op de bui en die is gekomen hoor! Wij bij een bucketbar onder de partytent afdekking zitten, ik zat nog steeds aan de antibiotica dus voor mij Cola en voor Len bier. Naast ons zaten drie Thaise zussen waar we mee aan de praat / zang / dans raakten. die gingen na een tijdje naar Gullivers waar wij vorige keer in Bangkok niet zo enthousiast over waren dus wij bleven bij de bucketbar. Toen we het daar gezien hadden waren we toch wel nieuwsgierig naar de zussen die echt hele leuke meiden waren, dus Gullivers zijn we in gegaan en we hebben een top avond gehad!! Tot 3 uur gedanst en gek gedaan, echt leuk dat we die meiden ontmoet hebben.

Vandaag is onze laatste dag. Vanochend dus weer ingepakt, uitgecheckt, lunchen en internetten. We hebben nog ong. 3 uur in Bangkok voordat we in de bus naar Phuket stappen.

En verder:

- Moeten we zometeen 16 uur (!) lang in de bus naar Phuket...ik kijk er niet naar uit.
- Ben ik nog 2 antibioticapillen verwijderd van het einde van de strips!
- Is het raar om voor de 'laatste' keer in Bangkok te zijn
- Was de hitte hier niet normaal en zijn wij toch wel dol op Airco
- Ga ik in Phuket bungeejumpen, lijkt me dit supergaaf maar ben ik ook doodsbang!
- Ben ik benieuwd hoe het zuiden gaat worden..
- Lijkt mijn backpack wel zwaarder ondanks het pakketje naar huis..
- Is het hier elke dag lachen!

We verwachten dat het internet in het zuiden duur zal zijn dus het kan zijn dat de volgende update even op zich laat wachten!

Kus Peet

• 10 Mei 2009 - 08:43

Dicky:

Hé Peet,

Ik ben de eerste!
    Gelukkig dat je oorpijn zo goed als weg is en ik vind dat je nu wel genoeg heb gehad!!
    Ik hoop dat je een goede busrit heb en ga genieten in Phuket samn met Len!

doei doei Dicky

• 10 Mei 2009 - 08:45

Nitz:

Wat een leuk verhaal weer meis! Zo jammer dat je die Buddha niet kon zien! Reden om terug te komen naar BKK dan maar he! Hopelijk kan je wat slapen straks in de bus!

Geniet van de rit en enjoy!!

Kus & Knuffel!

• 10 Mei 2009 - 09:46

Jacqueline:

Haha je gaat wel ff een rijtje doktors langs daar! :p
    Je verhaal klinkt weer super gezellig! Enjoy the bungy jump!!
    xxx

• 10 Mei 2009 - 09:49

Marjolein:

Kuss, en enjoy!

• 10 Mei 2009 - 10:57

Assie:

Bungyjumpen..... weet je dat zeker? Dat is een van de weinige dingen die ik niet snel zou doen!!! Mooi dat het elke dag lachen is, zo hoort het! Grtzx

• 10 Mei 2009 - 12:40

Erik:

Weer een leuk verhaal , zit iedere keer met plezier te lezen... en JAAAAAA BIJNA BUNGEE JUMPEN... COOL!!! Niet bang zijn hoor ;)...je moet niet naar beneden kijken haha;)

Have Fun
    xxxx

• 10 Mei 2009 - 18:11

Cleo:

grr... pc doet raar en is echt moeilijk om een berichtje te typen.Nieuwe poging. Wel echt super vervelend van die oorontsteking en jammer dat je die Budha niet kon zien. Ben wel al benieuwd naar de verhalen uit Phuket. Phuket staat toch als erg toeristisch maar ook erg mooi gebied bekend; ben benieuwd hoe het jou bevalt.

• 10 Mei 2009 - 18:11

Cleo:

• 11 Mei 2009 - 06:04

Mama:

gisteren wel je verhaal gelezen maar door alle toestanden hier c.q.nederland nu een berichtje. Jullie zullen nu zo ongeveer wel in Puket zijn aangekomen en hoop dat de busreis is meegevallen en jullie ook wat geslapen
    hebben.Geniet ervan en ga ook veel bekijken in het zuiden ,maar blijf voorlopig maar weg bij doktoren en ziekenhuizen.Doe voorzichtig bij het bungyjumpen en kijk uit.
    groetjes en xxxx van ons

• 11 Mei 2009 - 08:57

Vinnie:

Hey Peet! Hopelijk ben je nu wel van je oorontsteking af! In ieder geval beterschap als je er nog last van hebt. Leuk om alles van Bangkok voorbij te zien komen. Leuke herinneringen. Hebben jullie trouwens al die blikjes snuifpoeder geprobeerd? Daar lopen veel Thaise mensen mee rond (althans toen ik er ooit was) en als je dat snuift word je minder duizelig van de hitte ofzo. :)

Maar goed, heeeeeel veel plezier in Phuket en tot mails!
    xoxo