Down the coast of Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Down the coast of Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Down the coast of Vietnam

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

27 November 2009 | Vietnam, Hanoi

Hi!

Het is een wat latere update geworden dan gepland, dus helaas is niet van een week zoals ik de vorige keer had gezegd maar van twee weken, woops!

Om maar eens bij het begin te beginnen:
Woensdag 11 november vertrok ik met Jake en Jenny in de nachttrein van Sapa naar Hanoi. Er waren zes bedden per cabine en ik had een van de bovenste bedden, en dat lag zo dicht op het plafond dat mijn claustrofobie eventjes omhoog kwam, maar na een tijdje ging het weer goed en heb ik een groot deel van de negen uur durende rit geslapen.

Donderdag 12 november kwamen we om half 5 's ochtends Hanoi binnengerold en na de slaap uit de ogen te hebben gewreven gingen we met een taxi naar het hostel waar Hannah en Michael ons al opwachtten. Na wat bijkletsen en een douche gingen we eventjes de straat op waar het leven langzaamaan op gang kwam. Hannah en Michael hadden al de hele Halong Bay tour geregeld voor ons allen dus het enige dat wij hoefden te doen was om 8 uur in het busje stappen. Zo een nachttrein was toch nog wel vermoeiend dus tijdens de rit heb ik geslapen. Rond het middaguur kwamen we aan in de haven van Halong City en na wat wachten konden we met zijn allen de boot op, buiten ons vijven om waren er nog tien andere mensen vanuit alle hoeken van de wereld, het was een hele gezellig groep! 's Middags was er een bezoek aan een grot en daarna legden we anker in Halong Bay, wat een baai op zee is omringd door prachtige rotsformaties, en daar lig je dan met nog zo een ruim veertig andere boten, het is mooi maar wel heel erg toeristisch. De rest van de avond gezellig op het dek van de boot zitten kletsen en toen dat te koud werd naar binnen verplaatst.

Vrijdag 13 november was het warme weer omgeslagen naar bewolkt, regen en wind...en daar waren wij niet op gekleed want hadden alleen maar korte broeken en t-shirts meegenomen! Na een ontbijt zetten we koers naar Cat Ba Island waar we eerst een bezoek aan Cat Ba National Park hadden en daar klommen we op onze slippers naar het viewpoint op 225m hoogte. Daarna reden we naar het hotel waar we na de lunch eigen tijd hadden en die hebben Jenny en ik mooi benut met tv kijken op de kamer! Eind van de middag het stadje rondgelopen en toen was het alweer tijd voor het avondeten waar we een grote groep mensen leerden kennen: Jesus (USA), Giordano (Italie), Tom en Merrill (USA), Ryuki en Takuya (NL), en Fillipe (Spanje). Na het eten met zijn allen naar de Blue Note bar gegaan waar het een supergezellig feestje werd tot een tijd die niemand echt meer kan herrineren!

Zaterdag 14 november was het de bedoeling dat wij vijven (Jake, Michael, Hannah, Jenny en ik) terug zouden gaan naar Hanoi want onze Halong Bay tour zat erop maar omdat we zo een lol hadden met de groep van de avond ervoor besloten Hannah, Jake en ik nog een extra dag eraan vast te plakken. Michael moest een trein naar Hue halen en Jenny wou terug naar Hanoi dus van hun namen we afscheid. De groep waar wij bijvoegden gingen naar Cat Ba National Park en omdat wij dat al hadden gedaan bleven we in de bus. Daarna hadden we lunch in het hotel en een aantal uur vrije tijd die we doorbrachten met slapen op het strand. Eind van de middag reden we naar de haven waar we weer een boot opgingen voor de nacht. 's Avonds was het een rustig avondje met kletsen en het vermijden van de kou buiten.

Zondag 15 november gingen we na het ontbijt terug naar de haven in Halong City wat een tocht van ongeveer vijf uur was. Daarna gingen we met het busje weer terug naar Hanoi waar het bij aankomst begin van de avond regende en koud was, dus de warme kleren werden meteen onderuit de backpack gevist! Ik ging met Jake, Hannah, Fillipe, Gio en Jesus naar een hostel en 's avonds zijn we na het eten nog wat gaan drinken bij een bar .

Maandag 16 november was het uitslapen en daarna veprlaatsen naar een ander hostel. 's Middags zijn we de straten van Hanoi doorgelopen en eind van de middag afgesproken met Thom en Merrill om met zijn allen nog een drankje te doen voordat Jesus, Fillipe, Gio en Hannah op de bus stapten om allemaal naar andere plekken te gaan. Na het afscheid ben ik met Jake, Thom en Merrill gaan eten.

Dinsdag 17 november was mijn laatste dag in Hanoi en ik ben samen met Jake gewoon zonder doel rond gaan lopen en hebben zo de hele stad gezien. Om half zes was het afscheid nemen van Jake want ik ging samen met Jenny in de bus naar Nimh Binh, wat een kort ritje van ongveer twee uur was. De avond werd een lazy one met hangen in het restaurant van het hotel waar we Kate (USA) ontmoette. De volgende dag gingen we met zijn drieen op de motorbike om de omgeving van Nimh Binh te zien. We bezochten twee tempels en deden een boottocht die voor mij wat minder leuk was....wij dachten namelijk dat het een boottocht op de rivier langs alle mooie rotsformaties was en dat was ook zo alleen bleken we niet alleen langs de rotsen te gaan maar er rechtdoorheen! De grotten waren gigantisch laag en nauw en ook nog eens lang met geen opening in zicht dus ik werd gek van claustrofobie waardoor ik het grootste deel van de tocht met mijn hoofd tussen mijn knieen heb gezeten en me uiterste best deed rustig te blijven. Eind van de middag waren we weer terug bij het hotel waar het wachten was op de sleeperbus naar Hue. Er was ons verteld dat die om half negen zou komen dus wij stonden netjes langs de kant van de weg te wachten, en te wachten, en te wachten....totdat we om half elf eindelijk werden opgepikt, tegen die tijd waren we bekant ijsklontjes want het megakoude weer was nog steeds aanwezig!!!

De bedden in de sleeperbus zijn nou niet bepaald lang en zelfs mijn korte benen kon ik niet volledig strekken waardoor ik amper heb geslapen van de kramp in mijn benen. Donderdag 19 november kwamen we om half tien 's ochtends aan in Hue en daar was er een verwelkoming met regen, regen en nog eens regen! We zijn dus snel bij Hue Backpackers Hostel ingechecked waar we na een warme douche en eten nog steeds niet naar buiten wouden vanwege de regen. Het werd dus rondhangen in het hostel waar we Ashley (Engeland) en Patt (Ierland) leerden kennen. Eind van de middag besloten dat we toch maar eens het weer moesten trotseren om de citadel te gaan bekijken, maar niet zonder de aanschaf van een oh zo megahippe poncho met groene stippen, we did it in style! Na een tijd verkleumen in de regen en het zien van de citadel gingen we met een taxi terug naar het hostel, voor die paar cent gingen wij niet langer in de regen lopen! 's Avonds hebben we de hele avond met Ashley en Patt zitten kletsen voordat rond 11 uur de ogen weer dicht vielen.

Vrijdag 20 november ging om kwart over 7 's ochtends de wekker want we zouden om half negen worden opgepikt door de bus naar Hoi An, maar in Azie is het tijdsbesef niet zoals thuis dus de bus kwam uiteindelijk pas om half elf. Dit keer ook weer een kort ritje van maar twee uur. In Hoi An eerst maar eens accommodatie gaan zoeken, dat werd een mooi hotel met zwembad.....eindelijk eens een zwembad en dan regent het potverdikkeme!! De rest van de dag Hoi An gaan verkennen en een bestelling voor de eerste kleren geplaatst, Hoi An is namelijk DE plek om kleren te laten maken :) 's Avonds een rustig avondje met tv kijken op de kamer tot ik plots iemand mijn naam hoorde roepen en na een bons op de deur bleek het Hannah te zijn!! Het was Jake's birthday en we hadden allemaal al gepland in Hoi An te ontmoeten daar voor, dus ik ben met Hannah, Jake, Michael, Gio en twee nieuwe mensen; Chris (Zwitserland) en Alexa (Duitsland) gaan feesten! Hele gezellig avond en lag pas na vieren onder me dekentje.

De volgende dag dus eerst maar eens uitslapen en 's middags met Hannah, Kate en Jenny gaan shoppen. Praktisch is de dag omgevlogen en voor ik het wist was het alweer tijd voor avondeten en afscheid nemen van Michael die verder naar het zuiden ging. Inmiddels waren Patt en Ashley ook in town met hun vrienden Connor en Tyke (Ierland), Sophie en Nick (Denemarken). Dus Kate en Jenny gingen op stap met hun maar ik had na het gefeest een avondje rust nodig.

Maandag en dinsdag is heel makkelijk te omschrijven: alleen maar shoppen, kleren passen en gezellig met iedereen afspreken voor eten en drinken. Maandagavond was het afscheid nemen van Hannah en Gio totdat we hun in de next town weer zouden zien en dinsdagavond vertrokken Jenny, Kate en ik met de sleeperbus naar Na Thrang dus een afscheid van Jake, super jammer!! De sleeperbus vertrok om 7 uur 's avonds en ik lag helemaal achterin waar het snikheet was en ik de hele nacht heen en weer ben gebounced door de veringen dus amper heb geslapen. Afgelopen woensdag kwamen we om 6 uur 's ochtends aan in Na Thrang waar we het Nice Hotel uitkozen, en geen gein het is echt een mega NICE hotel, wat een luxe voor minder dan 3 euro p.p.!! Eerst maar eens gaan slapen en rond het middaguur uitgerust de straat opgegaan. Eind van de middag met Hannah, Gio, en Chris afgesproken en tot verbazing was Michael er ook!! Helaas ging hij een paar uur later alweer met de trein naar Saigon. 's Avonds met zijn allen gaan eten en drinken en afscheid van Gio, Hannah en Chris genomen maar die zien we zondag gelukkig weer in Saigon, yay!

Gisteren kwamen Ashley, Patt, Connor, Tyke, Sophie en Nick aan in Na Thrang en toen hun uitgeslapen waren zijn we 's middags naar een Mud Spa geweest. Heerlijk in een modderbadje gezeten, daarna een of ander water dat goed schijnt te zijn en vervolgens zwemmen in het megazwembad. Eind van de middag waren we weer terug in het hotel en is iedereen zijn eigen ding gaan doen totdat we om 8 uur gingen eten. Na het eten was het party time in de Why Not Bar!! Daar later op de avond nog een leuke verrassing: ik kwam Grant tegen waar ik ongeveer vier maanden geleden in Sumatra mee heb gereisd, supergezellig hem te zien! De avond eindigde ergens vroeg afgelopen ochtend hihi

Vandaag waren we allemaal erg moe en brak van gisteravond dus op het strand gehangen en door de shopjes gelopen. Zometeen eten en weer de backpack inpakken om morgenochtend naar Dalat te gaan.

En verder:
- Was Hanoi warm bij aankomst en koud na terugkomst Halong Bay, een megashock en we waren er niet blij mee!
- Heb ik in Hoi An het volgende laten maken: rok, winterjas, laarzen, twee mooie jurken, en een casual jurkje
- Zijn de mensen in Vietnam duidelijk minder vriendelijk dan de andere landen in Azie waar ik ben geweest. Wel al een aantal vriendelijke Vietnamezen ontmoet dus niet iedereen is onaardig maar de meerderheid toch wel....
- Hebben we sinds twee dagen eindelijk weer mooi weer, want tot nu toe hadden we alleen maar kou, wind en regen gehad waar me backpack niet op is igericht ik heb maar 1 vest en 1 longsleeve om me warm te houden die ik dus bijna drie weken heb moeten dragen....I was not happy!
- Was ik begin van de week nog snotverkouden
- Is de noodlesoup in Vietnam de lekkerste ooit!! En ook grappig: na het stappen in NL eet je kebab of pizza maar hier word het noodlesoup op straat na het feesten!
- Hebben we in Vietnam op het hostel in Hue na alleen nog maar in mooie Hotels geslapen omdat het zo retegoedkoop is en er ook amper hostels zijn
- Kan ik deze keer helaas weer geen foto's uploaden
- Is het ontzettend gek dat ik op dit moment tegen een aantal van jullie kan zeggen: tot volgende week!!

Kus,

Peet

  • 27 November 2009 - 13:30

    Mama:

    Je verhaal leest weer makkelijk weg en het is dan ook weer leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan.Ook al heb je me dat net op skype ook al verteld .Ik ben benieuwd naar je jurkjes maar zal die met de kerst wel zien. Geniet nog de laatste week van je reis veel plezier en dikke kus.

  • 27 November 2009 - 15:17

    Nitz:

    Hee Peet!

    Leuk verhaal, maar ik had m langer verwacht haha
    Leuk dat je al die mensen hebt ontmoet!!!

    Nou meis.. tot heeeel snel!

    Kus kus

  • 27 November 2009 - 15:22

    Assie:

    Ben ook benieuwd naar je jurkjes etc. Heb wel eens eerder van andere mensen gezien die 't daar ook hebben laten maken. Heel goedkoop en heel prima! Wel een beetje jammer van je claustrofobische tochtje door de rotsen... but you did it!!

    Zal wel wennen zijn als je straks weer in dat koude landje daarboven zit. Voor mij niet tot volgende week :( maar heel misschien wel volgende maand? Weet het nog steeds niet wanneer ik er even ben.... GENIET VAN JE LAATSTE DAGEN ASIA!!! XX

  • 27 November 2009 - 16:44

    Vinnie:

    Wat cool dat je de Amerikaanse Jesus hebt ontmoet hihi! x vinnie

  • 27 November 2009 - 16:44

    Vinnie:

    Wat cool dat je de Amerikaanse Jesus hebt ontmoet hihi! x vinnie

  • 27 November 2009 - 18:02

    Suus:

    Heeey!

    Weer een leuk verhaal! Idd tot snel! Laatste weekje zal wel voorbijvliegen :P.

    Kusss

  • 27 November 2009 - 18:58

    Marjolein :

    hi peet!

    Ben benieuwd naar je jurkjes! Al zal je die hier nog even in de kast moeten hangen.. Have fun met alle mensen die je ontmoet, en tot volgende week met een trui op schiphol! Kuss

  • 28 November 2009 - 09:38

    Carla:

    Hay Petra!

    Leuk verhaal weer! Moeten ze hier in NL ook es mee beginnen: noodlesoup na 't stappen:D
    Hopelijk wordt het snel weer warmer;)

    Hopelijk tot heel snel, als je in NL bent kom ik snel een keertje langs! Geniet van je laatste week!
    liefs

  • 28 November 2009 - 10:57

    Sylvana:

    Je maakt ook in je laatste weken nog genoeg mee dus!

    Ben blij dat ik terug kan zeggen

    TOT VOLGENDE WEEK!!!!!!

    Geniet nog even van je laatste daagjes!

  • 29 November 2009 - 18:32

    Cleo:

    Wah, wel ongelooflijk dat je zulke lange verhalen kunt typen hoor! Wat een verhaal. Die busjesritten lijken me inderdaad verschrikkelijk. maar hoe is het landschap daar enzo? daar heb je nog weining over geschreven. maar goed, dat hoor ik dan binnenkort wel van jouzelf! Ik kan ook nauwelijks geloven dat je al bijna terug komt.

  • 29 November 2009 - 21:33

    Dicky:

    Hoi Petra,

    Ik zie dat je over 6 dagen weer terug bent. Oeps!
    Heb je er al zin in?
    Jammer dat je al heel lang geen foto's meer hebt kunnen uploaden maar ik lees je verhalen met veel plezier.
    Geniet nog de laatste paar dagen!

    Groetjes Dicky x

  • 30 November 2009 - 09:14

    Lenny:

    Hey P8!
    Echt lachen zeg, dat je Grant bent tegengekomen; hij had me op Facebook al zoiets geschreven. Ik kan maar niet geloven dat je het zo koud hebt; ik zweet me hier helemaal kapot! En zoveel truien had je nou ook weer niet bij je; balen zeg! Leuk om te lezen dat je steeds met allerlei mensen bent, klinkt heel gezellig. Ik vlieg overmorgen naar Auckland, en daarna ben jij al aan de beurt! Geniet nog effies van je laatste reisdagen, Saigon is erg lachen; let me know hoe je de straat over bent gestoken. En je kent de regel he?! Gewoon de locals volgen! (Vooral de slome, oudjes, die zijn het beste bij te houden!)

    Hele dikke kus,
    Lenny

  • 02 December 2009 - 12:00

    Je Een Na Oudste Zus:

    Oneeeeee, nog maar drie dagen :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 106665

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: