Same Same, But Different - Reisverslag uit Saladan, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Same Same, But Different - Reisverslag uit Saladan, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Same Same, But Different

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 December 2013 | Thailand, Saladan

Hi,

Inmiddels alweer een maand verder en dus tijd voor een update.
Sara en ik hadden dezelfde vlucht naar Bangkok en op 27 november namen we afscheid van het ons zo geliefde Nepal. Tijdens de drie uur durende vlucht genoot ik voor het eerst in vier maanden van een heerlijk wijntje en een film. Iets wat niet heel vanzelfsprekend is als je op reis bent. Het zijn de kleine dingen in het leven die het soms zo mooi maken :)

Enthousiast kwamen we aan in Bangkok, een stad waar we beide al eerder zijn geweest (in 2009 heb ik al twee maanden in Thailand doorgebracht). We hadden alleen wel een kleine cultuurschok zo na het rustige Nepal. Het aantal vakantiegangers in Bangkok is geloof ik verdriedubbeld sinds de laatste keer dat ik er was. Het voelde hier “Same Same, But Different…” Na drie dagen rondhangen in Bangkok namen Sara en ik afscheid van elkaar, zij ging naar het noorden van het land en ik had maar één doel: het strand! Ondertussen was ik al vier maanden op reis en wel toe aan een welverdiende vakantie. Even bijkomen van alles wat ik heb gezien en meegemaakt.

Koh Samet - de eerste stop in mijn eilandenreeks. Ik genoot er volop van de zon maar heb al wel mooiere eilanden gezien. Na drie dagen hopte ik dus op de boot voor vertrek.

Koh Chang - boot, bus, boot en voilà ik stond op eiland nummer twee! Op de boot leerde ik de Franse Joséphine kennen. We huurden elk een scooter en gingen op volle vaart naar een lokaal vissersdorp aan de rustige oostkust van het eiland. Na twee dagen zei ik gedag tegen Joséphine en ging ik met de wind in mijn haren weer terug naar de westkust. Want daar kwam een dag later vriendin Lenny aan! Zij was samen met haar moeder op vakantie en had Koh Chang als laatste bestemming. Dat onze paden per toeval zouden kruisen kwamen we voor mijn vertrek in Nederland al achter, dus Len en ik hadden deze ontmoeting stiekem al gepland maar voor haar moeder Dicky was het wel even een verrassing toen ik plots de kamer uitgerend kwam! Drie heerlijke dagen hadden we in het Centara Tropicana Beach Resort waar we uitermate lui waren en genoten van het zwembad en het strand terwijl er bijgekletst werd.

Vanaf Koh Chang ging ik op dezelfde dag als Len en Dicky weer terug naar Bangkok waar we nog een avond en dag samen hadden. Daarna zat voor hun de vakantie erop en ging ik verder naar het zuiden voor nog meer strand. Bedankt Len! Het was super gezellig :)

Koh Lanta - het laatste eiland van mijn vakantie en om daar te komen moest er een busrit van ruim 18 uur gemaakt worden. In de bus ontmoette ik de Duitse Svenja. Samen met haar bleef ik een week op Koh Lanta, een heerlijk relaxed eiland waar we ontzettend veel lol hebben gehad.
Tijdens mijn vorige reis heb ik in Indonesië mijn Open Water duikcertificaat behaald en sindsdien had ik niet meer gedoken. Tijd om daar verandering in te brengen, na een opfriscursus kon het duiken weer beginnen. Twee duiken maakte ik, en het voelde goed om weer onder water te zijn. Zo goed dat ik die dag erna nog eens twee duiken ging maken! Die dag was Svenja ook mee om haar opfriscurus te doen, maar dan wel een level hoger dan ik. En vanaf nu ben ik van plan niet meer vier jaar te wachten om weer te gaan duiken ;) Want wat is het gaaf en mooi onder water. Voor de rest bestonden onze dagen op Koh Lanta uit zonnen, zonnen, en nog eens zonnen. En voor de afwisseling hebben we een dag een scooter gehuurd om de rest van het eiland te verkennen.

Ik kan dit eilandleven met alle gemak van de wereld nog wel een maand volhouden maar helaas, mijn vakantie zit erop en het reizen gaat weer verder. Ook ontzettend leuk natuurlijk! Ik heb volop genoten van het heerlijke eten hier, de verslavende fruitshakes (met name mijn favoriet de Coconut shake), de zon, de zee, het strand, de bungalows met hangmat, de zonsondergangen, het relaxte leven, de 'flied lice', en de lachende Thai.

Met het zand nog tussen mijn tenen en de zoute zeelucht in mijn haren vertrek ik morgenochtend met de bus naar Kuala Lumpur, een rit van 'slechts' 21 uur. Maar ook daar heb ik iets heel leuks om naar uit te kijken want aanstaande dinsdag ga ik mijn zusje Suzanne van het vliegveld halen die drie weken samen met mij gaat reizen. Leuk!! :)

Liefs,
Petra

P.S.
* Voor nog meer foto’s kan je ook de website van Lenny bekijken, lennydereede.waarbenjij.nu
* Xi, mijn kamer en reisgenoot van de Tibet reis, heeft een slideshow gemaakt van haar Tibet foto's. Er zitten een aantal mooie tussen van vooral de Tibetanen, dus zie haar link op YouTube voor een indruk van wat wij daar zagen. https://www.youtube.com/watch?v=_poXcQtYeqM

  • 21 December 2013 - 10:14

    Mama En Papa:

    Na een mooie en gezellige rust periode nu weer verder met je reis. We wensen je samen met Suzanne 3 hele mooie en gezellige weken sfeervolle Kerstdagen en een knallende jaarwisseling en voor 2014 dat je je wensen allemaal waar kan maken en een goede gezondheid. Hele dikke knuffels en kussen XXXXX

  • 21 December 2013 - 10:46

    Suus:

    Klinkt weer goed allemaal! En inderdaad, nog twee dagen! Yeeeaaaaahh!
    Kijk er ook naar uit :D!
    En...wat ben jij enorm bruin! Dat worden mooie duo penotti foto's komende weken.
    Laat even weten of skypen nog lukt. Zitten vanmiddag bij Kees.

    Tot snel! XX

  • 21 December 2013 - 13:27

    Marja:

    Hallo Petra,

    Wat heerlijk je vakantie aan het strand!
    En ik maar denken dat je al 4maanden vakantie hebt.
    Wij alle kivitjes wensen jou en Suzanne heerlijke kerstdagen en een goed en gezellig begin van 2014!!!
    Nog veel plezier ,heel veel lieve groetjes van ons allemaal.
    X Marja.

  • 21 December 2013 - 16:10

    Jacqueline:

    Eeey Miss fruitshake!
    Ahaha heerlijk wat een luxe problemen heb jij... ff vakantie van het reizen!! Hold on to that feeling :)!! Fantastisch Peetje dat je zo geniet! En na al dat zonnen is het je toch gelukt: je hebt een tintje! Mooi mooi! :)
    xx

  • 22 December 2013 - 10:27

    Adri:

    Hallo Petra,
    Wat een heerlijke tijd heb je weer gehad nu in Thailand en zo dadelijk weer samen met Susanne in Kuala Lumpur alleen jammer dat je dan weer weg gaat uit Kuala Lumpur want eind Maart ben ik er een week alleen niet om vakantie te vieren. Als je tips voor me hebt hoor ik dat graag. In ieder geval hele fijne kerstdagen en een spetterend en gezond 2014 alvast toegewenst. xxxx je allerliefste oompje Adri en Hetty

  • 22 December 2013 - 15:01

    Dicky:

    Hoi Petra,

    Het was hartstikke gezellig op Ko Chang en Bangkok! Ik was enorm verrast dat ik je daar zag. Ik heb gelezen dat je Koh Lanta ook wel leuk vond en je prima vermaakt hebt. Morgen komt je zus Suzanne, ook weer heel erg leuk. Ik wens jou hele fijne kerstdagen en een goed 2014!!!
    Heel veel plezier en genieten hé?

    Liefs Dicky

  • 22 December 2013 - 23:14

    Assie:

    Peetje!

    Lekker weer allemaal hoor!!! Mooie foto's ook - je ziet er relaxed uit:-) En inderdaad met een kleurtje, gooeed zooo!!!! Nu vast houden;-) Heeeeeel veel plezier met Suusie, gedraag jullie. En alvast Happy Holidays in de holidays die ondanks al het reizen toch ook wel een beetje holidays zijn;-)

    XXXXX Assie

  • 24 December 2013 - 12:01

    Marianne:

    Hallo Petra,

    Super tijd met Suzan, en maak er weer een mooi verhaal van. Fijne dagen en nog een heel mooi reisjaar.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 106446

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: