Dagje Brussel - Reisverslag uit Mechelen, België van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Dagje Brussel - Reisverslag uit Mechelen, België van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Dagje Brussel

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 Juli 2007 | België, Mechelen

HI!

Ik ben op zaterdag naar Brussel gegaan voor een dag, en het was echt super! Was eerst wel bang dat het een regendag zou worden aangezien het al ruim een week met bakken uit de lucht komt, maar gelukkig was afgelopen weekend het weer beterder geworden! Van Mechelen is het maar 25 minuten met de trein naar Brussel, das dus niks. En als je daar dan bent voelt het meteen alsof het veel verder van Mechelen vandaan ligt. Waarschijnlijk is dit ook omdat er voornamelijk Frans wordt gesproken. Om 10 uur was ik dus in Brussel en ik was hier dus al een keer met school geweest toen ik 16 was. Van het station liep ik naar de Grote Markt want herrinerde me nog dat daar het toeristisch infopunt zat, daar naartoe kam ik langs het tentje waar ik vier jaar geleden met me groepje heb gegeten, echt zo grappig om weer te zien, helemaal omdat dezelfde vrolijke man er nog stond, die je meteen in drie talen aanspreekt (engels, frans en NLs) als je er binnen stapt. Hier heb ik dus tussen de middag ook weer een broodje gegeten :) Nadat ik een kaartje van de stad had gehaald ben ik me eigen route gaan lopen. Begon bij de Grote Markt, waar het stadhuis zit. En vanwege de datum 7-7-7 waren er naturlijk huwelijken aan de gang en toen er en bruidspaar met veel getoeter de bocht om kwam was er een hele groep toeristen die in een soort van halve maan richting het stadhuis stonden en fotos maakten van het bruidspaar, de bruidsgasten deden omgekeerd weer hetzelfde door fotos te maken van al die toeristen, moest er wel om lachen!

Ik begon met Manneken Pis, in mijn herrinering was dit nog een hele zoektoch om die te vinden vier jaar geleden maar deze keer was ik er zo, en net zoals de eerste keer dat ik em zag was die weer kleiner dan ik gedacht had :p en nu is die tegenwoordig ook nog eens aangekleed, wat wat minder is.
Vervolgens ben ik richting het Koninklijk Paleis gelopen, wat aardig groot is en de straat die ervoor langs loopt is me toch breed! die oversteken was gewoon al een 5 minute walk op zich..nou ja ongeveer dan :p
Vanuit daar ben ik naar het justitiepaleis gelopen; onderweg kwam ik nog langs een mooie kerk en leuk parkje, en bij het justitiepaleis is er een uitzichtspunt over Brussel, het gebouw zelf onderging een renovatie dus was bedekt met steigers. Toen ben ik naar nog wat andere bezienswaardigheden en leuke straatjes gelopen met jawel een aantal keer half verdwalen en rondjes lopen included, wat mij dus echt altijd gebeurd, zelfs met een kaart :p

Hetgeen wat ik echt het allermooist vond was de Kathedraal, echt supermooi en groot en daar was ook een huwelijk aan de gang...waar wederom veel toeristen achterin de kerk stonden om dit te zien.
Ik heb in één van de straatjes met restauranten ook nog Jeanneke Pis gevonden, wat ik er raar uit blijf vinden zien, en snap ook niet waarom die in een zijstraatje is weggestopt, ik wist het nog van toen we er met school waren maar heb het niet op de kaart aangeduid zien staan.

Om half vijf was ik zo moe van al dat lopen dat ik maar even op de trappen van De Beurs ben gaan uitrusten waar een duif oh zo lief was op mij te poepen...precies op me gulp, wat minder leuk dus, maar ging om half zes met de trein weer terug naar Mechelen dus dat scheelde. Vind Brussel echt een geweldige stad en heb heel veel gezien en dus ook aardig wat fotos gemaakt, helaas zit ik op kantoor dus kan die fotos nu niet bijvoegen.

Gisteren ben ik aan mijn één na laatste week stage begonnen, het gaat nu wel snel en dat betekent dus ook dat de deadline voor me verslagen in zicht komt, iets waar ik niet naar uitkijk.

Op het kantoor hebben we de laatste drie weken ook veel problemen gehad met de computers. Ik zat te werken achter computer van een collega die met verlof was en plots deed die niks meer dus de computerman van het bedrijf gebeld en bleek dathzelfde probleem bij TPA in Turnhout was. Kwam er iemand langs om het te fixen dus ging ik achter de computer zitten van een collega die met ziekteverlof was en ja hoor hetzelfde probleem, dus toen waren er twee computers niet bruikbaar, van de totaal drie...gelukkig was er nog de laptop dus daar op gaan werken. Toen de week daarop was het probleem gevonden en de computers werkten weer alleen bleek toen de hele digitale agenda weg te zijn, alle afspraken staan daar in, gelukkig had de baas alles nog op zijn palm dus dat zou gechroniseerd (of zoiets) worden met de computers alleen ging dat fout en was de Palm ook leeg, met als resultaat een grote crisis! rondbellen om de afspraken te achterhalen en de agenda opnieuw te maken....daarom blijf ikzelf lekker bij de agenda met pen en papier! :p
Ander probleem was dat alle gegevens die in 2007 zijn ingevoerd verdwenen zijn en opende ik vanochtend een bestand waar ik vier weken geleden aan gewekrt heb en nu moest bijwerken waren al mijn veranderingen verdwenen en kan ik weer opnieuw beginnen...heb het ff gehad met de technologie dus! En hoorde net vanmijn baas dat zijn Palm gewoon weer helemaal leeg is, dus weer alle afspraken weg, iedereen wordt dus beetje gek hier op kantoor.

Morgen is het hier een nationale feestdag dus dagje vrij en zag in de krant een artikel dat er dan een gratis rondleiding door Mechelen met gids is en ook gratis de St Romboutstoren beklimmen, de toren waar ik elke dag op kijk vanuit me raam en dus ook graag wil beklimmen, dus morgen zal dat als het goed is dan gaan gebeuren!

Zaterdag ga ik een dagje naar Brugge als het weer mooi is en Zondag komt als het goed is Cleo langs, na een jaar die niet gezien te hebben kijk ik daar dus wel naar uit!! :) En dan volgende week zal mijn laatste stage week zijn.

21 juli ga ik weer met de trein terug naar NL dus.

Kus Petra

  • 10 Juli 2007 - 10:32

    Vincent:

    Hey Petra
    wat lachen van die duif.. Twee weken geleden had ik hetzelfde hier op de Gran Via, de drukste straat van Madrid. Hij scheet recht op mijn schouders, ik liep ook zo voor lul haha..
    Ben blij dat de stages er bijna opzitten.
    Leuk om je weer snel te zien.
    En veel plezier in Brugge, de mooiste stad van Belgie! En ook viel Spaß met Cleo!
    Liefs Vinnie

  • 10 Juli 2007 - 10:44

    Cleo:

    Klinkt zeker wel leuk dat dagje in Brussel en echt beter dat je goed weer hebt gehad(hopelijk is er ook goed weer komend weekend). Wel super vervelend van die duif! Ik heb er ook heel veel zin in om zondag langs te komen! Ik heb je gigantisch veel te vertellen!!!

  • 10 Juli 2007 - 15:57

    Mariska:

    Hey Petra,

    Leuk zo'n dagje Brussel. Veel plezier nog tijdens je laatste week. Je hebt nog een aantal leuke dingen in het vooruitzicht, dus dat gaat vast goed komen.

    liefs Mariska

  • 11 Juli 2007 - 18:02

    Astrid:

    Heey Peetje!

    Leuk Brussel! Om je een beetje beter te laten voelen over de duif: ik werk dus bij Seaquarium waar heel veel pelikanen zijn vanwege de vele visjes... je raadt het al: afgelopen week heeft die pelikaan 2 keer achter elkaar op me gepoept! En ook nog 'es recht op m'n hoofd!! Da's pas lullig... gelukkig moest ik toch het water weer in..

    Geniet nog even en tot over een paar weekjes! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 106504

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: