Chillen in paradijs, Koh Phi Phi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Chillen in paradijs, Koh Phi Phi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Chillen in paradijs, Koh Phi Phi

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

20 Mei 2009 | Thailand, Krabi

Hi!

Eventjes een weekje zonder internet gezeten want was duur op Koh Phi Phi, zoals we al verwacht hadden.. inmiddels is het onze laatste dag in Thailand en zal ik nog even vertellen wat we de afgelopen week gedaan hebben.

Woensdag 13 mei werden we om kwart over 10 's ochtends opgehaald door een minivan om naar de pier gebracht te worden, en zoals altijd verloopt een busritje nooit normaal bij ons....we hadden een chauffeur die als een gek reed, ik dacht echt dat we niet levend bij die pier zouden aankomen!! Steeds als we ergens op afscheurde of iets op ons af zag komen kneep in mijn ogen maar dicht. Ben nog nooit zo blij geweest uit een busje te stappen! Eenmaal op de boot begon het te regenen, maar heeft niet al te lang geduurd. Om 1 uur waren we op Koh Phi Phi, en bij de pier hebben we het hostel Uphill Cottage uitgezocht (later werd de naam van het hostel ons wel duidelijk...) en werden we erheen gebracht door een Thai. Wij slapen altijd het goedkoopst mogelijk dus dit keer was dat achter de sloppenwijk, de straat in waar je langs de rioollucht liep totdat de straat ophield en het dirtroad werd en je dan nog 5 minuten naar de bungalow boven op de heuvel mag klimmen....tsja je kan niet alles hebben! haha Na de lunch gingen we het strand op waar we de rest van de middag gelegen hebben.

Koh Phi Phi is echt het paradijs, dus wij hebben er eigenlijk ook niet veel anders gedaan dan elke dag begin van de middag wakker te worden, wat eten en pas na 3 uur 's middags het strand op anders was het te heet voor ons. Rond 6 uur weer terug naar de bungalow klauteren, douchen en rond 8 a 9 uur weer eten om daarna de barren af te gaan.
's Avonds gaan de barren op het eiland flyeren voor hun bar, en vaak krijg je een gratis bucket op een bepaald tijstip als je die flyer aan de bar toont...dus wij hebben dat natuurlijk wel gedaan! De barren waar we heen gingen waren: Bora Bora, Hippies Bar (deze twee zaten aan de andere kant van het eiland), Tiger Bar, Ibiza Bar en onze favoriet de Apache bar! Bij de Apache Bar waren echt de allergaafste vuurshows, op Koh Phangan hadden we ook al vuurshows gezien maar die waren lang niet zo gaaf als deze! Elke avond gingen we dus wel even kijken :)

Zondags wouden we gaan snorkelen maar uiteindelijk was het weer er te slecht voor dus zijn we op maandag gaan snorkelen. Om half 11 werden we bij Spidermonkey Travel opgehaald en naar de longtailbootjes gebracht. We zaten met 9 man op een boot en de eerste stop was Monkey Beach, precies zoals de naam het zegt zijn daar apen te zien...ik was niet zo een fan want ze werden op een gegeven moment een beetje aggressief, ook niet heel gek als er 60 toeristen fotos van je staan te maken... Daarna de eerste snorkelstop, ik weer met veel gekluns het water in en heb er niet lang in gelegen. Ik merkte op de boot al dat ik licht in mijn hoofd werd en ik heb totaal geen zeebenen en toen de rest van de groep terug kwam van het snorkelen ging het met mij alleen maar slechter, werd gigantisch zeeziek en heb met moeite mijn ontbijt binnen kunnen houden. We waren nog niet ver van het strand dus ik ben bij het strand er weer afgezet en terug naar de bungalow gelopen. Baalde er wel ontzettend van want had wel zin in de trip, en miste nu ook Maya Bay, waar de film 'The Beach' is opgenomen. De rest van de dag heb ik dus maar mijn dagboek bijgeschreven en verder gelezen in mijn boek.

Dinsdag 19 mei zat onze tijd op Koh Phi Phi er op en gingen we met de boot van 2 uur 's middags naar Krabi. We waren er om kwart voor 4 en iemand van P. Guesthouse, waar wij slapen, haalde ons op. Na het inchecken hebben we eerst de was maar eens weggebracht en zijn we wat gaan eten. Daarna was het internetten tot half 11 's avonds. En dit keer hebben we een kamer met TV dus gisteravond dat nog eventjes aangezet voordat we gingen slapen.

Vandaag is onze allerlaatse dag in Thailand, in Krabi is niet veel te doen en dat vinden wij niet heel erg want moeten de dagboeken nog bijschrijven, net weer in een restaurantje hiermee bezig geweest en nu dus op internet.
Morgenochtend worden we om 7 uur 's ochtends opgehaald met een minivan en gaan we naar Penang, Maleisie. Als alles goed gaat komen we daar om 4 uur 's middags aan.

En verder:
- Ben ik inmiddels al bijna 2 maanden op reis maar voelt het veel korter...
- Hadden ze op Koh Phi Phi de allerlekkerste baguettes!
- Is de hele Eyeliner a la Jack Sparrow look helemaal in onder een aantal Thaise mannen die bij de barren werken.
- Hebben we de afgelopen twee maanden in Thailand overal afbeeldingen van de koning gezien, en ga ik dat niet missen zometeen!
- Ben ik er een tijdje geleden achtergekomen dat Thailand leeft in het jaar 2552
- Hadden we op Koh Phi Phi soms ook wel slecht weer (het is regenseizoen) en dan is douchen onder een koude douche echt verschrikkelijk!
- Hebben Len en ik een eigen codetaal ontwikkeld voor de internationale woorden en zijn we bang dat we zometeen nooit meer normaal tegen elkaar kunnen praten..
- Hadden wij apen bij onze bungalow zitten en toen ik daar een keer 's ochtends van wakker werd en het Len vertelde dacht ze dat ik een codewoord gebruikte, snapte ze het niet meteen en was het daarna schrikken van de apen hahaha
- Is zelfs in het paradijs een kater klote!
- Zie je op Phuket en Koh Phi Phi niks meer van de tsunami, op soms fotos van overledenen in restaurantjes en winkels na
- Is het echt een hel om mijn dagboek bij te schrijven...maar liep ik eerst ruim een maand achter en nu nog maar anderhalve week!
- Kijk ik heel erg uit naar Maleisie!!
- Vond ik Thailand super, zowel het noorden als zuiden van het land prachtig en ben ik benieuwd naar de rest van Azie.

Het volgende bericht zal dus zijn vanuit Maleisie! :)

Kus Peet

  • 20 Mei 2009 - 09:59

    Nitz:

    Darling!

    Vond het super om je gisteren te spreken EN te zien.. hihi die foto is toch wel erg gaaf gnaga :D Leuk verhaal weer meis! Heerlijk dat je morgen naar Maleisië gaat! Hopelijk bevalt dat ook uitstekend!

    Nou schat, ik mail je snel mijn andere adres hihi en tot snel op skype!

    Kus knuffel!

    Love you!!

  • 20 Mei 2009 - 10:00

    Dicky:

    Haai Peet,

    Heb net je weblog gelezen hihi!
    Lekker veel beweging gehad bij het klauteren naar jullie bungalow!
    Kan geen kwaad hoor, jullie luieren genoeg haha!
    Nou, de laatste uurtjes zitten er straks op in Thailand, dus op naar Maleisie.
    Ik hoop dat je morgen een plezierige busrit hebt en ik hoor en zie je wel weer!! doei doei!

    groetjes Dicky

  • 20 Mei 2009 - 10:24

    Peet!:

    Coool Cool! Kan niet wachten op je volgende verhaal :)

  • 20 Mei 2009 - 11:02

    Carla:

    Heeeeey!!

    Wat een leuk verhaal! Wat jammer voor je dat je ineens zo zeeziek werd:(
    een hele goeie reis naar Maleisië! veel plezier.. we'll keep in touch.

    liefs,

  • 20 Mei 2009 - 11:44

    Amanda:

    Heeey meis,

    hoop dat je net zoveel plezier hebt in malaysie als in thailand. Ben benieuwd wat er daar allemaal te doen is.
    xx

  • 20 Mei 2009 - 17:01

    Marjolein:

    Hey Peetje,

    maar goed dat je toch niet op de boot bij Astrid bent gaan zitten! Zonder zeebenen is het paradijs dan ver te zoeken.. Leuk om de foto's te zien, en ben heel benieuwd wat je van Maleisië vind! Van Thailand kende ik al veel plekken, maar nu mag ik mee op een nieuw avontuur :) Zondag ga ik al naar Curacao, jippie!!!! Ook vooral chillen op t strand.
    Ik mail je nog wel voor die tijd!!!

    Dikke dikke Xx

  • 20 Mei 2009 - 18:42

    Cleo:

    Klinkt allemaal weer geweldig! Ben al benieuwd naar Maleisie.

  • 22 Mei 2009 - 15:32

    Assie:

    Leuk leuk weer! Je bent nu zeker al in Maleisie dan, is het wat? Hier op de rots nix nieuws... zon en strand as always!! xxxxx

  • 22 Mei 2009 - 16:51

    Nicole:

    Heee!!!
    Wat een stoere verhalen allemaal zeg! Ik ben echt zwaar jaloers op je. Ik vind het allemaal echt super leuk om te lezen. Word er helemaal vrolijk van!
    Maar ik mis je wel hoor! Als je terug komt gaan we gauw weer een eker stappen deal?
    Of zal ik nu maar gewoon richting jou komen? Als ik het zo lees is het stappen daar ook wel leuk! Alleen jammer dat je de katers net zo hard voelt!

    xjes Nicole

  • 24 Mei 2009 - 10:32

    Rik:

    Ziet er leuk uit Petra! Nou mss tot binnenkort dan!

  • 27 Mei 2009 - 12:44

    Loes:

    heej peet,
    we hebben je pakketje ontvangen. Bedankt voor het cadeautje. Ze hebben alleen het pakketje doorzocht bij de douane ofzo, want er zit geen katapult meer in. volgens mij is de rest allemaal aanwezig...zal wel als een wapen gezien worden ofzo?
    Veel plezier in maleisie..blijf vooral lange verhalen schrijven...lees ze allemaal!
    x loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 106659

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: