Explore. Dream. Discover. - Reisverslag uit Bondi, Australië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Explore. Dream. Discover. - Reisverslag uit Bondi, Australië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Explore. Dream. Discover.

Blijf op de hoogte en volg Petra

27 Februari 2015 | Australië, Bondi

Hi,

Waar te beginnen…. De mini fractuur van mijn neus? De vuurwerk show van Sydney? De vakantie naar Noosa? Het afscheid van Tica? De nieuwe 30 day challenge?

First things first, de feestdagen. Het is alweer even geleden maar met kerstavond heb ik mijn top van klunzigheid bereikt. Dolenthousiast dat vriendin Alex weer terug in Sydney was rende ik naar de shop om een buskaartje te kopen. De bus was al in aantocht dus ik dacht ik sprint wel even snel! Die sprint eindigde in een volle vaart pijnlijke botsing met de glazen deur van de shop. Oeps de deur was dicht! Door de impact stuiterde ik terug de straat op en bleef daar zitten, dit deed pijn. Stemmen en mensen om me heen, ijs dat me werd aangereikt en maar een gedachte: mijn neus! EzyMart 1 – Petra 0
Gelukkig viel het mee, een kleine schram en flink veel pijn. Na de feestdagen een dokter opgezocht met de diagnose lichte hersenschudding en na een CT scan ook bevestiging van een kleine fractuur van de neus. Inmiddels is het geheeld en zie je het amper. Eind goed al goed!

Ondanks de lichte hersenschudding wou ik de vuurwerkshow van Sydney voor geen goud missen. Want na het zo vaak op TV gezien te hebben was nu dan eindelijk het moment dat ik slechts een paar honderd meter van de Harbour Bridge vandaan kon genieten van dit wereldbekende vuurwerk. Wow, mooi was het zeker! Met tranen en een glimlach ben ik het nieuwe jaar in gegaan.

Niet alleen een nieuw jaargetal maar ook een nieuw jaar in Australie. Op 13 Januari was ik exact een jaar in Australie en ging mijn tweede jaarvisum in. Explore. Dream. Discover. Live life with no regrets.

Het nieuwe jaar betekende helaas ook afscheid van vriendin Tica want haar visum verliep vorige week. Voor haar vertrek gingen we een paar dagen naar de Sunshine Coast. Vakantie! Via couchsurfen had ik een leuke host familie gevonden in Marcoola., een Australier met zijn Zwitserse vrouw en tienerdochter. Ze woonden slechts 200 stappen (ja echt!) van het strand. Vier dagen combi van Relaxen, Zon, Storm, Zee, Strand en Natuur. Perfect.

Na de vakantie was het gelijk volle bak aan het werk en training. Want er is weer een nieuwe 30 Day Challenge begonnen. Sinds de laatste challenge is het voor mij een leefstijl geworden maar dit keer doen de andere meiden van het werk ook serieus mee, dat maakt het nog leuker trainen. En de bazin had ook een verrrassing, een nieuw paar Nike schoenen voor iedereen die mininaal 17 keer naar de trainingen gaat tijdens de challenge. Naast de aanwinst van spiermassa dus ook nog eens nieuwe schoenen :)

Inmiddels zijn zowel Yasmin als Tica vertrokken uit Australie, iets wat ik ontzettend jammer vindt. Gelukkig duurt het niet lang voordat ik weer een bekend gezicht zie, want over twee weken komt zus Astrid aan in Sydney! :) Vanaf hier vliegen we naar Perth en rijden dan met de auto via de hele zuidkust weer terug naar Sydney.

Ready to Roadtrip!!!!

Liefs,
Petra

  • 27 Februari 2015 - 05:09

    Nitz:

    Peet, must see that i am damn proud of you dat je dit doet.
    Heerlijk om de verhalen en fotos te lezen/bekijken!

    Je bent een topper!

    Xxxx

  • 27 Februari 2015 - 06:09

    Assiee:

    Yeeaahhaaaa on the road! Kan niet wachten!! Hee, wel vet een paar nieuwe Nike's, dat is nog eens een goede beloning :) Tot snel Xx

  • 27 Februari 2015 - 13:34

    Marjo:

    YEAHHHHHHHH, veel plezier met Assie!! Gaan wij hier voor die tijd nog even naar de Efteling... Geen roadtrip in Aussie maar ook leuk!

  • 01 Maart 2015 - 18:48

    Marianne :

    Hallo Petra,

    Wat maak je het weer mee.
    Ik ben iedere keer weer benieuwd naar je verhalen.
    Ik wens je heel veel plezier en genieten als zus Astrid er is.

    Groetjes Marianne


  • 04 Maart 2015 - 23:43

    Jacqueline:

    Peetje!! Gelukkig dat het met je klunzenstunt uiteindelijk goed is afgelopen... hopelijk was dit inderdaad het toppunt en overkomt je dit niet nog eens... ocherm, in al je enthousiasme al rennend tegen een deur! Voor de rest zorg je dus wel erg goed voor jezelf lees ik, fantastisch dat je alweer zo'n challenge gaat doen! En inderdaad super gezellig met je collega's! En bam, nieuwe schoenen... ik zie alleen maar voordelen hehe :)! Super jammer dat je vriendinnetjes niet blijven... maar je hebt dus inderdaad de roadtrip met je zus om naar uit te kijken, dat klinkt echt super gaaf!!!! :D Enjoy!!
    xxx liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1231
Totaal aantal bezoekers 106496

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: