first weeks... - Reisverslag uit Ballycanew, Ierland van Petra Rijk - WaarBenJij.nu first weeks... - Reisverslag uit Ballycanew, Ierland van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

first weeks...

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Februari 2007 | Ierland, Ballycanew

hello!!!

Nou eindelijk dan weer ff tijd voor een update...vandaag heb ik 'vrij' wil dus zeggen dat ik op kantoor zit om aan school te werken....werk me toch hard aan school he.. NOT .. helemaal gehad met alles.. aangezien school Oh zo aardig was Dublin op de placement form te zetten en niet 'the middle of nowhere' krijgen ze nog wel te horen met het eindgesprek!!

nou mijn werk hier is als volgt:
touroperators van Europa (NL, Frankrijk, Belgie, Duitsland) mailen/faxen de aanvragen van hun clienten voor een Inn, hotel of B&B in Ierland. Wij bellen de accommodatie en vragen of ze voor bepaalde datum bepaalde kamer beschikbaar hebben en dan ja of nee en wij doen alles in het systeem zetten en mailen/faxen de confirmations terug...moet zeggen dat ik niet slimmer word of idee heb dat dit past bij wat ik de afgelopen 2 jaar heb gestudeerd, what a waste of time and money... meer geleerd tijdens het reizen in Amerika dan in de drie weken dat ik hier zit...behalve dan dat ik nu weet dat een leven zonder internet onmogelijk is!! :(

nou wat heb ik de afgelopen weken gedaan..kan het op 2 vingers tellen: 1: op de eerste zaterdag hier zijn we naar Wexford gegaan, wat een uurtje met de bus naar het zuiden is, daar was ik zooo blij om mensen te zien en winkels en een WERELD DIE LEEFDE!! 2: afgelopen zaterdag zijn we uit gegaan in Gorey...dat was wel leuk..girls nite out.. kan het heel goed vinden met mijn huisgenoten zijn hele leuke meiden en ik werk dus ook met hun. als hun er niet waren geweest had ik serieus in de eerste week school gebeld om te zeggen dat ik terug kwam! oh ja mijn supervisor belde me en eerste wat ze vroeg was hoe Dublin was..wist dus ook niet dat ik helemaal niet in Dublin zit..had de school haar ook voor de gek gehouden!!

oh ja voordat ik het vergeet mijn adres hier is als volgt:

Countrywide Hotels Ireland Ltd.
Attn.: Petra de Rijk
Ballycanew, Gorey
Co. Wexford
IRELAND

mijn huis heeft geen eigen postontvang ding whatever, dus post moet via het kantoor, en wat ik deze week achter kwam niet eens een telefoonlijn dus ook geen internet mogelijk...

Nou de zin 'probeer het beste er van te maken' werkt niet in deze omgeving want ik kan niet eens omschrijven of uitleggen waar ik terecht ben gekomen...denk maar aan een plek waar je door heen rijd als je ergens heen gaat en dan denkt; wat een verlaen dorp lijkt wel of er niemand woont...en dan picture me in there... ken me een beetje en je weet dat dit geen plek voor mij is... 'nog maar 18 weken te gaan' denk ik dan maar...

nou ik ga maybe toch maar proberen een beetje aan school te werken... tot mijn volgende bericht dan maar!!

Dikke Kus Petra

  • 07 Februari 2007 - 11:22

    Cleo:

    Petraaaaaaaa!!!!!!!
    Het klinkt inderdaad verschrikkelijk! En geen internet!! Ik vind het echt super erg voor je en ik zou het zeker aan school melden! Gelukkig heb je leuke huisgenoten en anders toch maar zoveel mogelijk reizen in de weekenden ofzo. Hopelijk wordt het allemaal beter in de loop van de tijd. Veel sterkte!! en probeer er gewoon het beste van te maken!!

  • 07 Februari 2007 - 11:38

    Suus:

    heb nou nog meer medelijden met je..:(..weet iig dat ik niet naar ierland op stage ga! dikke kus

  • 07 Februari 2007 - 16:23

    Mariska:

    hey petra!
    Het klinkt echt super saai dat "dorp-achtig" iets waar je woont.. :S In het weekend moet je gewoon extra leuke dingen gaan doen. :D
    kuss

  • 07 Februari 2007 - 22:56

    Marjolein:

    Come rain, come shine....

    XXXXX

  • 27 Februari 2007 - 05:38

    Lenny:

    He Peet,

    Was even benieuwd hoe het met je is. Vermaak je je nog een beetje in het verre Ierland? En hoe bevalt je stage? Bij mij is de stage een beetje vaag, maar ik vind Dar es Salaam echt helemaal super, dus dat compenseert weer een beetje. Ik hoop binnenkort weer een up-date te lezen en ik hoop dat alles goed met je gaat!

    Liefs,
    Lenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 106444

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: