Pai & Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Pai & Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Pai & Mae Hong Son

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 Mei 2009 | Thailand, Mae Hong Son

Hi!

Kan niet geloven dat er alweer een week om is..

Maandag 27 april waren we dus aangekomen in Pai en we zaten toen tot 1 uur 's nachts in het internetcafe, daarna terug naar de bungalow waar we verrast werden door wel een stuk of 30 bijen in de kamer...no way dat wij daar gingen slapen dus! De receptie was al dicht en nergens een bel te bekennen..dan maar naar de 7/11 want die is gelukkig altijd open, maar daar konden ze ons ook niet helpen dus de straat maar weer op. Echt alles was dicht, net een spookstadje.. en we lopen in een straat waar ik verderop wat honden zag staan en hoorde wat gegrom dus ik wou tegen Len zeggen dat ik echt geen stap verder in die richting ging zetten, toen er plots een hond uit een steeg op ons afkwam, en de andere honden uit de straat ook allemaal, dus wij doodsbang en langzaam teruglopen door de straat met die honden mega dichtbij en grommend...ik stond te shaken als een rietje en zag ons al in het ziekenhuis zitten met hondenbeten en aan de Rabien vaccinaties.. gelukkig gingen ze op de hoek van de straat weer weg..ik denk dat we hun 'teritorium' hadden betreed. Ondertussen hadden we ook nog steeds het bijen probleem, en dachten er toen aan de Tourist Police te bellen want die wist maybe wel de owner van de bungalow te vinden.. wij gebeld en na een tijdje snapten ze wat ons probleem was en kwam er een politie truck, dus ingestapt en naar de Bungalow. Politieman loopt met ons mee en niet te geloven maar de bijen waren in de tussentijd allemaal verdwenen!! Stonden we daar dus.. politieman bedankt en om 3 uur konden we dan eindelijk slapen!

Dinsdag hebben we rond Pai gelopen en niet veel gedaan, er is ook niet heel veel te doen in dit plaatsje. 's Avonds naar de Night Bazaar geweest waar echt hele leuke dingen worden verkocht dus wij beetje ideeen opgedaan wat we wouden kopen later die week. Daarna nog wat gedronken bij een van de drie barren met Live Music.

Woensdag 29 april hebben we een scooter gehuurd, ik ging bij Len achterop want kan geen scooter rijden en voor iedereens veiligheid kan ik het hier maar beter ook niet leren! We zijn de omgeving rond Pai gaan verkennen, echt een hele fijne rustige weg en het landschap hier is heel mooi. Zijn bij een Wat (tempel) geweest en er stonden ook twee watervallen op de kaart, eentje niet kunnen vinden en de andere wel. Daar waren kinderen allemaal aan het zwemmen en de waterval diende als glijbaan, was echt zo leuk om die kinden te zien spelen daar!
Toen weer terug naar Pai, boodschappen gedaan want we hadden een koelkast op de kamer dus konden elke ochtend Yoghurt met muesli eten! :) Daarna eten en hadden het plan thuis een filmpje te gaan kijken, zitten nog even op de veranda toen de stroom uitviel en leek er niet op dat die snel weer aanging, dus wij naar de bar met Live Music gegaan waar allemaal kaarsen stonden, het hele dorp was uitgevallen! Daar maar wachten tot de stroom weer aan zou gaan, en dat gebeurde anderhalf uur later dus wij konden een film gaan kijken!

Donderdag 30 april was weer een luie dag, uitgeslapen, niks gedaan en begin van de middag was de stroom weer uitgevallen. Toen de stroom weer aan was gingen we naar het internetcafe, na iets meer dan een uur viel de stroom weer uit. Dus zijn we maar gaan douchen en pizza gaan eten, we waren al de hele week in een Westerse eetbui (de noodles en rijst kon ik eventjes niet meer zien) dus was echt lekker!! 's Avonds onze inkopen aan souvenirs gedaan, Len en ik zijn daar geen goed duo voor want we willen alles wel kopen en er is niemand om ons tegen te houden! haha Thuis de film Shooter gekeken (hele goede film!) en vroeg slapen want vrijdag moesten we vroeg op.

Vrijdag om kwart voor 8 opgestaan want we wouden naar Mae Hong Son gaan om de Longnecks te bezoeken. We hadden de dag ervoor de bustijden al gecheckt en er zou om 9 uur een bus gaan, komen om kwart voor 9 bij het bus station aan om van de man bij de balie te horen dat die bus om half 9 is vertrokken en de volgende en gelijk laatste van de dag om 11 uur zou gaan.. die konden wij niet nemen want dan zouden we de laatste bus terug naar Pai vanuit Mae Hong Son niet redden. Stonden we dan, klaarwakker en de hele dag niks te doen dus dan maar weer internetten, shakes drinken, I-pod van nieuwe muziek voorzien bij de ApplePai Store en steeds als de stroom uitviel afwachten wanneer het weer aan zou gaan... 's Avonds wat gaan drinken bij de Buffalo Exchange bar, en Len was van de antibiotica af dus yay Beer Chang kon weer besteld worden! Bij terugkomst in de kamer kregen we de schrik van ons leven van een grote Gecko (denk iets van 20 cm) die op het plafond zat. Nou zijn wij geen helden dus zaten we daar half gillend in de kamer proberen de Gecko naar buiten te jagen...het was een hele klus maar het is gelukt! Ik moest daarna ook keihard lachen om alles wat we in Pai al hebben meegemaakt aan ongedierte, want no doubt about it dat dat hier veel zit!

Zaterdag gingen we dan Mae Hong Son, dit keer om half 11 bij het busstation voor de bus van 11 uur die uiteindelijk om half 12 vertrok. Het was een lokale bus, wij de enige westerlingen, Len paste niet tussen de stoelen, de deuren gingen niet dicht, ik dacht dat de bodem onder ons vandaan zou vallen, kortom; ik heb me echt rotgelachen!! Wat een ervaring! De rit naar Mae Hong Son gaat door het gebergte en er zit geen recht stuk tussen, het is alleen maar bochten rijden! En onze bus ging niet zo hard, we werden zelfs ingehaald door brommers hahaha Ik denk dat dit wel een van de grappigste busritten was! En het landschap hier in het noorden is echt prachtig dus het uitzicht was geweldig tijdens de rit! Om kwart over drie waren we in Mae Hong Son en hebben we een tuk-tuk naar Johnny House genomen waar we slapen. Toen wat gaan eten en de klim naar de Wat Doi Kong Moo gemaakt, een tempel op heuvel aan de rand van het dorp. Was eventjes een klim maar het uitzicht was het dubbel en dwars waard! Ook in deze plaats is een Night Bazaar waar wij uiteraard eventjes gingen kijken en daarna nog een biertje genomen.

Vandaag gingen we naar de Longnecks, hadden geboekt bij ons hostel en zouden door een Thai erheen gebracht worden, uiteindelijk ging Laura (uit Engeland) ook mee dus met zijn drieen bij de Thai in de auto en naar Nai Soi village. De rit duurde niet heel lang en eenmaal daar waren we eerst een beetje verbaasd, was wel wat anders dan we hadden voorgesteld. Het dorp was niet zo groot, 100 inwoners, en er stonden voornamelijk veel kraampjes waar de Longnecks souvenirs verkochten. Het is niet zo groot dus waren als snel aan het einde van het dorp en hebben nog een beeldje gekocht en ik een armbamd. Toen we op het punt stonden onze Chauffeur te gaan zoeken kwamen we een Nederlandse vrouw tegen die vertelde dat zij met een collega en 2 leerlingen een week in het dorp waren en voor de school en mensen in het dorp spullen hadden gekocht en soort van project hier hadden. Wij hadden van niemand informatie gekregen en zij had dat wel, dus wij mee naar het schooltje en tijd staan kletsen. Kwamen er achter dat de Longnecks uit Burma komen en eigenlijk in het dorp worden gehouden voor het toerisme, ze hebben ook geen Thai ID gekregen dus kunnen niet weg uit het dorp en zitten dus eigenlijk een soort gevangen. Ook zit er in de buurt een groot vluchtelingenkamp met wel 10.000 man, maar niemand kan daar komen want dat willen ze natuurlijk in de doofpot houden. Uiteindelijk zijn wij weer terug naar de ingang gegaan waar onze chauffeur stond en we de auto terug naar het hostel namen. Was lunchtijd dus met zijn drieeen wat gaan eten en bustickets gekocht voor morgen naar Chiang Mai, dit keer geen lokale bus maar een minivan.

En verder:
- Schijnt de weg tussen Chiang Mai en Mae Hong Son te bestaan uit 1864 bochten! En dat geloof ik meteen!
- Vind ik het noorden van Thailand echt prachtig!
- Is Len voor het eerste eerder klaar met typen van haar weblog, deed ze een vreugdedansje en keek iedereen in het internetcafe haar aan haha
- Word ik gek van alle muggenbulten, en vind ik het onmenselijk elke dag zoveel jeuk te hebben!
- Hebben we nog een kleine 3 weken voordat ons Thailand visum afloopt.

Kus Peet

p.s. Voor meer fotos: lennydereede.waarbenjij.nu

• 03 Mei 2009 - 11:40

Nitz:

Geen gekko meer wegjagen!! Die eet alle ongedierte op joh, super coole dieren! haha

Wat een verhaal weer! Ik had jullie wel willen zien met die bijen en de verbaaste blik van de politieman!! geweldig! Accept the mosquito bites dear! Er is er helaas niks aan te doen hahahaha. Nou ik spreek je nu wel weer op msn ;)

Love you schat!

• 03 Mei 2009 - 12:25

Nitz:

Super mooie foto's! Leuk om zo een beeld te krijgen van Pai en omgeving!! :D Leuke filmpjes ook !! haha

Kus

• 03 Mei 2009 - 13:14

Rik:

Toch wel weer een hele andere wereld dan hier in Japan! Maar klinkt leuk allemaal! Verder heb ik ruzie met t Japanse toetsenbord, vandaar de tekens! Dus ik blijf kort:P

Aju!

Rik

• 03 Mei 2009 - 15:46

Marjolein:

Jaja...Bijen...
    Zeker weten niet aan de Mekong Wiskey gezeten...?! ;)

Zo te horen gaat alles nog steeds goed, mooi zo! Enne, daar in de jungle ben je nog meer up to date met films als ik!

Successss met de busrit!!

Xx

• 03 Mei 2009 - 21:30

Cleo:

Je maakt wel wat mee zo te horen. Zelf ben ik net terug van 2 zeer intensieve, maar super geweldige weken in Polen waar ik voor een Europees studie programma was. Echt geweldig was dat. Helaas moet ik nu weer naar school, maar gelukkig heb jij nog heel wat tijd om te genieten van Thailand. Have fun!

• 04 Mei 2009 - 00:39

Marcia:

Peet! Nog maar 3 weken voordat je visum afgelopen is?? Betekend dat dat je dan naar Australie komt? ;)

• 04 Mei 2009 - 03:00

Asssss:

Idd, lang leve de gecko! Mijn favoriete huisdiertjes: altijd handig, niet vies, lastig en/ of gevaarlijk!!

Enne..... leuke pics weer en goede verhalen! ENJOY!!! Grtzxx

• 04 Mei 2009 - 06:01

Adri:

Nog steeds jaloers zie ook dat meisje van de longnecks die wij ook gefotograveerd hebben. De boottocht van en naar de longnecks vonden wij ook zo mooi.
    Veel groetjes van je allerliefste oompje Adri

• 04 Mei 2009 - 09:18

Tante Marja:

Leuk verhaal van die bijen,was zeker een nest uitgekomen dan zijn ze nog sloom moeten eerst wat eten en dus gaan ze dan snel op pad.
    En Petra als je geen muggen op jullie kamer wil moet je die gecko laten zitten die eten alle insekten op en ze doen helemaal niets! Op de hotelkamers zetten ze juist van die beestjes voor je neer.
    Wat leuk dat langnekmeisje hebben wij met Tim op de foto staan toen ze nog jonger was.
    Alles ziet er goed uit op de foto,s jullie ook .Nog veel plezier groeten van ons allemaal.Marja.

• 04 Mei 2009 - 12:58

Amanda:

Hoi peet,

het gaat goed met de lokale dieren zo te lezen, ze komen allemaal op jullie af :P
    Het is daar zo te zien erg mooi dus geniet ervan.

x