Phuket... 1, 2, BUNGEE! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Phuket... 1, 2, BUNGEE! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Phuket... 1, 2, BUNGEE!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 Mei 2009 | Thailand, Phuket

Hi!

We zitten in een hostel met gratis internet dus hier even gauw een korte update!

Na het typen van het vorige verhaal vielen tijdens het uploaden van de fotos alle computers uit..er was een storm buiten, dus vandaar geen fotos de vorige keer. De regen kwam met bakken uit de lucht en onweer was ook luid aanwezig. Gelukkig mochten wij binnen in het internetcafe wachten, maar om 5 uur moesten we toch echt naar buiten want een uur later vertrok de bus. Ik had al een zijstraat gezien die was ondergelopen en mensen tot hun enkels in het water liepen, maakte er nog een grapje over totdat wij voor de straat naar de boekenwinkel stonden en die er net zo uit zag! Dus door het water banjeren dan maar, ik kreeg er de slappe lach van! De regen was gelukkig opgehouden en na leesboeken gehaald te hebben gingen we eten scoren voor in de bus. Om 6 uur waren we weer terug bij het Hostel en wat later werden we door een tuk-tuk naar de bus gebracht, die om 7 uur vertrok. Wij hadden de stoelen direct na het trapgat gekozen, want dan konden de stoelen bijna helemaal plat naar achter. Daar begonnen we dan aan de lange busrit naar het Zuiden....lekker boekje lezen en muziek luisteren toen om 8 uur alle lichten uitgingen..zo vroeg wouden wij natuurlijk niet slapen! Sinds Pai heb ik nu altijd een zaklamp in mijn tas dus die kwam nu ook weer mooi van pas! Na een stop om 11 uur ben ik ook in slaap gevallen en werd weer wakker om half 7 in Suratthani toen de buschauffeur schreeuwde "Wake up! Change bus here!!" ..okidoki, de bus uitrollen en weer een half uurtje wachten! Uiteindelijk werden we met een taxi naar een reisbureautje gebracht daar 100 Baht bijbetaald voor de minivan naar Phukettown en weer ingestapt..zaten met 11 man in het busje en alle backpacks..ik kreeg de mega comfi plek recht naast de stapel backpacks die Len en ik de rest van de rit moesten tegenhouden om niet over ons heen te vallen! haha we waren zo melig van de rit dat we alleen maar konden lachen, elke busrit is er namelijk wel een met mankementen!

Om half 1 checkten we dan eindelijk in bij het Phuket Backpacker Hostel, we slapen hier in een dorm met 2 stapelbedden..het heeft wel wat weg van een grote inloopkast. Maar het hostel is echt top, superschoon, leuke en vriendelijke staff, heeft een huiselijk gevoel en nog belangrijker; het allerlekkerste bed waar ik tot nu toe in heb geslapen!! Na wat eten zijn we met de bus naar Patong Beach gegaan, de plek waar bijna alle toeristen hier heengaan en verblijven maar wij hadden al gelezen dat het wel duurder was daar dus wij blijven mooi in Phukettown! Na ong. 3 kwartier waren we er en al snel snapte we alle slechte verhalen die we over Phuket gehoord hebben. Ik voelde me niet eens meer in Thailand, lijkt meer op een Spaanse badplaats. Hebben er wat rondgelopen en gelachen om de dingen die we zagen, megaveel oude Duitsers vooral. Rond 4 uur weer de bus terug naar Phukettown genomen en daar internetten, eten, douchen en de rest van de avond op bed gehangen.

Vandaag was mijn grote dag, ik ging BUNGEEJUMPEN!! Hadden 's ochtends meteen geboekt voor 4 uur 's middags. Daarna de bus naar Karon Beach genomen, volgens de meid bij de receptie het beste / mooiste strand hier. Het was er inderdaad beter dan bij Patong Beach maar nog steeds niks voor ons, de prijzen ook drie keer zo hoog van wat wij gewend zijn. Na de lunch gingen we weer met de bus terug naar Phukettown, om dan de bus naar Kathu te nemen waar het Bungeejumpen is. We waren om 3 uur in Kathu en we hadden bedacht dat we eerder zouden gaan zodat we iemand anders zouden kunnen zien springen.....maar toen we daar aankwamen waren wij de enige! Okay dan maar geen voorbeeld...tekenen van de papieren en gaan met die banaan! Kreeg het materiaal om mijn enkels gebonden en werd in het karretje gezet, sta nog even leuk met Len te kletsen en plots zijn we al bezig aan de rit naar boven. Ik kon dus echt niet meer terug! De man vraagt nog: 'Are you okay to jump?' Waarop ik meteen Ja zeg en denk: dat zie ik boven wel! Ik keek niet naar beneden dus had geen idee wanneer we boven zouden zijn, en toen zei de man plots Okay ga maar klaar staan, zo gezegd zo gedaan, en toen stond ik daar............ HELP! Hij begint met: 1, 2, Bungee! en ik kwam niet in beweging. Moest mezelf eventjes moed inpraten en na 2 en een halve minuut (we hebben later eventjes met de filmpjes dit uitgerekend) sprong ik dan eindelijk de 50 meter jump naar beneden. AAAAHHHHH! HET WAS ECHT KICKEN!!!!!!!!!!!!! Ik wil het echt nog vaker in mijn leven doen, dit was echt GAAF!! Len heeft de hele jump gefilmd maar omdat de eerste minuut en 5 sec. zijn van mij boven mezelf nog moed inpraten kan het niet op de site, want kan maar 1 minuut filmpje op de site zetten. Maar de fotos zet ik er natuurlijk wel bij! :)

Kreeg na de binnentakeling en veilige landing op de grond nog een certificate of courage en daarna hebben Len en ik nog eventjes rustig gezeten en twee andere meiden zien springen. Om 4 uur hadden we weer de bus terug naar Phukettown en nu dus aan het internetten!!

Morgenochtend 10 uur worden we opgehaald en gaan we met de boot naar Koh Phi Phi, daar kijken we erg naar uit want daar hebben we (in tegenstelling tot Phuket en Krabi) wel goede verhalen over gehoord!

Heb naast de fotos van Phuket en het bungeejumpen ook nog wat fotos en twee videos die bij het vorige verhaal horen gedaan!

Kus Peet

  • 12 Mei 2009 - 12:24

    Marja:

    O,mijn god wat dapper,had niet gedacht dat je zou springen na die waarschuwing van Astrid,maar you did it!!
    Een keer lijkt me genoeg toch?Verder nog veel plezier.Geniet ervan je verhalen te lezen.Ben jaloers op je,maar niet op dat jumpen voor geen goud!!Lieve groet je tante.

  • 12 Mei 2009 - 12:49

    Marjolein:

    Whoohoo, cool hoor, de bungee jump, geen foto van dat je aan t koord hangt?!

    HIer niet zo veel spannends, gewoon, 'lekker' aan t werk, tot mails!!

    Xx

  • 12 Mei 2009 - 13:56

    Nit:

    hahahah die foto van jouw gezicht die zo gefocused op de man is die het spul om je enkels doet.. te gek! U DID IT! Super gedaan! Nu nog een filmpje van het springen en dan is iedereen echt tevreden, ik iig wel! En wat een regen joh! Dat had ik ook op Bali.. Met bakken komt het uit de lucht vallen, heerlijk!

    Nou meis, ik stuur je snel een mail terug! Dikke kus en knuffel!

  • 12 Mei 2009 - 16:30

    Juliette:

    Wat een lekkere sushi! Beter dan bij Hook ;)

    De bungee in Zuid-Afrika is 256 meter (een jaar terug nog de hoogste van de wereld geloof ik), dit was dus een goeie oefening. Op naar Zuid-Afrika voor jou dan ;)
    Mij niet gezien..!

    Geniet!
    x Juul

  • 12 Mei 2009 - 17:59

    Syl:

    Peet,

    Yo go girl! echt, respect!

    Tnx trouwens voor je lieve kaartje, hij staat in die fotohouder die ik van jou heb gekregen voor mijn verjaardag!!!

    Veel plezier op Ko Phi Phi!

    kus

  • 12 Mei 2009 - 20:15

    Papa:

    super Peet,gaaf filmpje kreeg wel de kriebels in me buik maar je hebt het toch maar geflikt groetjes en een dikke kus van mij

  • 13 Mei 2009 - 06:30

    Jacqueline:

    Haha Peetje, wat gaaf dat je gesprongen hebt! Volgende keer in Macau: meer dan 220 meter van de Macau Tower! :p
    Wuhh!

  • 14 Mei 2009 - 19:57

    Assie:

    Nou goed gedaan hoor! Wil alleen nog wel een beetje bewijsmateriaal dat je ECHT bent gesprongen ;) maar dat zie ik vast nog wel 'es!

    Hier alles goed, ben vrij en heb alweer drie duikjes gemaakt en beetje chillen op 't strand.. morgen zijn de verkiezingen hier en iedereen voorspelt chaos & rellen dus wordt een dagje wegblijven van alle drukte. Xx

  • 15 Mei 2009 - 12:43

    Rik:

    Niks bungeejumpen, ik zie Sushi! Das bijna mijn normale maaltijd hier! Hoewel t schijnt dat de ECHTE sushi alleen in Japan is....jaja.

  • 17 Mei 2009 - 13:37

    Amanda:

    Heey peet,

    wat gaaf dat je hebt gesprongen zeg! en je hebt er weer een certificate bij :) nu len nog.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 106483

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: