van Cameron Highlands naar de Perhentian Islands - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu van Cameron Highlands naar de Perhentian Islands - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

van Cameron Highlands naar de Perhentian Islands

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 Juni 2009 | Maleisië, Kota Bharu

Hi!

Het was weer een weekje vol belevenissen...

Vorige week zaterdag was onze laatste dag in Tanah Rata en gingen we nog een halve dagtour doen. Om 8.45 uur werden we opgehaald en we vertrokken met nog twee andere Nederlanders en een meid uit Vietnam naar de eerste stop, de theeplantages. Wij hadden die met de volle dagtour al gezien dus hebben daar relaxed een kop thee gedronken. Daarna gingen we naar de Rose Garden, waar wel een aantal mooie bloemen te zien waren en op de top een goed uitzicht van de omgeving. De volgende stop was degene waar wij het meest naar uitkijken, de Strawberry Farm.....waar we superlekkere verse aardbeien met slagroom hebben gegeten en ook nog een verse aardbeisenshake....was dus eventjes smullen!!
Toen was het tijd voor de Butterfly farm waar we ook nog allerlei vreemde insecten te zien kregen die we ook mochten aanraken, ik sloeg even over! De vlinders waar wel heel gaaf en groot alleen toen ik er twintig om me hoofd had vliegen vond ik het eventjes minder. De laatste farm waar we heengingen was de Honey Bee farm, waar niet meer te zien was dan houten boxen waar de bijen inzaten. Voordat we weer bij het hostel werden afgedropt gingen we nog langs een Chinese Temple. Terug bij het hostel ben ik gaan douchen en begonnen met het inpakken van mijn backpack, want de inhoud daarvan lag verspreid over de vloer en op de tafel. Daarna zijn we in het dorp een Rotie gaan eten (Indiaas brood) die echt megalekker was. Nog gauw drinken en eten voor de busrit voor de volgende dag gehaald en om 5 uur begon de film weer bij het hostel, ik had de fim Taken aangevraagd. De rest van de avond was het weer bankhangen en internetten.

Zondagochtend 31 mei was het tijd om naar de Perhentian Islands te gaan. De wekker ging om half 9 en met veel moeite kon ik me bed uitkomen, had het echt megakoud en wou de twee dekens die ik om me heen had niet loslaten...helaas moest de bacpack toch verder ingepakt worden en zaten we om half 10 aan het ontbijt. Voordat we in het busje moesten nog gauw op internet gegaan, want dat zat er op de Perhentian niet in, en laatste foto's van de omgeving gemaakt. Om half 11 zaten we met drie Engelse meiden en Samira, (ook uit Nederland) in het busje, dit keer niet helemaal vol dus kon lekker comfortabel zitten op twee stoelen. De lunchstop was om 1 uur en na een bord veels te zoute Nasi Goreng gingen we in het volgende busje die ons naar de pier zou brengen, wij hadden de eer om de stoelen helemaal achter in het volle busje te hebben, daar ging het comfortabel zitten.... Om 5 uur hadden we de laatste boot naar Perhentian Kecil en ongeveer drie kwartier later stonden we met onze voeten in het zand en zijn we naar Chempaka Chalets gelopen voor een kamer. Perhentian Kecil is een klein eiland wat onbewoond aandoet, het is hier veel kleiner en minder bevolkt dan de andere eilanden waar we tot nu toe zijn geweest, hele relaxte sfeer dus! 's Avonds zijn we nog de jongens van de snorkeltrip in Koh Phi Phi tegengekomen en die hebben ons bang gemaakt met alle enge beesten verhalen....want in Maleisie zitten er daar veel van!

Maandag en dinsdag was het dus relaxen en gingen we naar de andere kant van het eiland, naar Coral Bay waar het strand iets kleiner was en meer schaduw van palmbomen. Daar dus in de zee liggen, boek lezen, op het strand slapen, en frisbee-en. Ook gelijk weer beetje bijgekleurd want van een weekje koele temperatuur in de Cameron Highlands was mijn tintje alweer stukken lichter. Allebei de avonden hebben we met Samira en haar reisgenoot Eefje gegeten, was supergezellig! Vooral de tocht in het donker door de jungle om op Coral Bay te komen, dat betekende vier meiden met zaklampen bang voor de beesten die er mogelijk op het pad zijn. Dinsdagavond hebben we luid zingend door de jungle gelopen, de gedachte was: Hoe meer geluid hoe verder weg de dieren blijven! Alles is voorbij gekomen, van Abba tot aan Guus Meeuwis en uiteindelijk Kinderen voor Kinderen, dat was dus wel even lachen!
We hebben vooral veel veranen gezien op de Perhentian, de grootste daar is iets van 2 meter. Voor de rest was het de usual parade aan kakkerlakken, kikkers en muggen. Ik zit dus ook weer onder de muggenbulten en probeer de jeuk maar weer te negeren.

Gisteren zijn we met de boot van 12 uur weer terug gegaan naar het vaste land. Daar hebben we samen met een Engelsman een taxi gedeeld naar Kota Bharu waar we om half 3 incheckten bij Zeck's Travellers Inn. Daarna de stad ingelopen om bij de Indier wat te eten en wat rond te lopen. Rond 5 uur begon het met onweer en kwam er een stortbui, die maar niet op leek te houden! Uiteindelijk door de regen naar de MacDonalds gelopen en rond half 7 was de regen opgehouden en konden we weer terug naar het hostel.

Vandaag hebben we uitgeslapen en Kota Bharu weer ingelopen, bij Tourism Malaysia info gevraagd voor de jungletrain en nu dus achter het internet. Morgenochtend om 6.33 uur hebben we als het goed is de jungletrain naar Jerantut en gaan we van het weekend naar Taman Negara, eens zien hoe jungleproof wij zijn!!

En verder:
- Heb ik met pijn in mijn hart afscheid genomen van de heerlijke temperatuur in de Cameron Highlands
- Was Father's Guesthouse in Tanah Rata wel een beetje Home away from home!
- Hadden we op de Perhentian een kakkerlak als huisdier en met het inpakken vond ik die dood in mijn backpack....echt vies! En de eerste ochtend op de Perhentian toen ik wakker werd zat er een kikker op mijn backpack
- Zijn Len en ik niet de allerbesten in frisbee-en maar sinds de Perhentian wel al beter, helaas hebben we de frisbee daar ook achtergelaten want gaan niet veel strand meer tegenkomen
- Waren onze buren op de Perhentian de meest luidruchtige die ik ooit heb meegemaakt en hebben ze ons beide ochtenden vroeg wakker gemaakt met hun lompe gedrag...
- Hebben Len en ik net allebei een Tetrus spelcomputertje gekocht voor minder dan 2 euro, zijn er helemaal blij mee!
- Is Akon een hit in Azie, horen echt overal zijn muziek
- Thanks voor steeds weer de leuke berichtjes op mijn site!

Kus Peet

  • 04 Juni 2009 - 09:08

    Vinnie:

    Hey Peet! Jaaaa nu ben ik de eerste! Man, wat een supercoole reis is dit tot nu toe zeg! Lekker genieten van al die stranden en leuke mensen onderweg tegenkomen (en later weer tegenkomen). Doet iedereen blijkbaar toch een beetje dezelfde route? Ik zou trouwens wel een avondje kakkerlakken en kikkers en muggen willen trotseren als ik daarvoor een paar nachtjes op een mooi eiland mocht slapen aan het strand.
    Nou nog veel meer plezier de komende tijd, vooral met Tetris hihi.. leukste tijdsverdrijf tijdens hevige regenbuien lijkt me.
    Nou tot mails en dikke kus voor jullie beide van Rene en mij!
    X Vinnie

  • 04 Juni 2009 - 09:25

    Nitz:

    Lieve Peet,

    wat een verhaal weer! Heerlijk zeg om op zo'n onbewoond eiland te zitten en niks te doen! Gelukkig gaat het busje/minivan rijden stukken beter dan op Thailand. Nu hebben jullie de ruimte om comfortabel te reizen, is ook wel eens fijn!

    Nou meis, ik ga morgen weg en hopelijk kan ik ook wat berichtjes plaatsen!

    Tot snel!

    Kus!

  • 04 Juni 2009 - 11:05

    Syl:

    Peet!

    Klinkt nog steeds om een beetje jaloers op te worden, op de kikkers en kakkerlakken na dan! hahah.

    Toch de jungletrain? hoop dat je iets gehad hebt aan de info die ik je stuurde!

    Ben benieuwd naar je volgende avonturen.

    kus

  • 05 Juni 2009 - 04:07

    Jacqueline:

    Whaah jaa cool kids sit in the back! :p
    The usual parade die ken ik hier ook, heb wel nog niet zo'n unusual parade zoals 4 zingende hollanders voorbij zien komen!
    xxxx Enjoy!

  • 06 Juni 2009 - 06:33

    Mars:

    Hey peet! Klinkt weer goed allemaal. Beetje jammer dat ik je moet gaan missen wanneer jij in Indonesie bent. :( Maar we mailen snel weer! xoxo

  • 06 Juni 2009 - 15:55

    Assss:

    Heej P!

    Wel een heel dagboek hoor, begreep ik nou goed dat je naast deze site ook nog een ander dagboek bijhoudt???!! Wel weer leuk om alles te lezen. Wij zijn net terug van Bonaire en was ook heel leuk! Nog een weekje en dan alweer naar Nederland.. geniet ervan en spreek je vast snel op skype! XXXX

  • 06 Juni 2009 - 15:57

    Marjo:

    Hey Peet!

    Astrid wil mn naam er niet bij zetten...maar eh, ook een Kus van mij! Al bijnda onderweg naar INdonesie???

    Have FUN!!

    Xx

  • 11 Juni 2009 - 14:38

    Sjraar:

    Heej Petra en Lenny, wat tof dat jullie op de perhentians geweest zijn.Wat een fantastisch stukje Maleisië. Veel plezier in Taman Negara

    Groetjes
    Sjraar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1687
Totaal aantal bezoekers 106484

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: