Koh Phangan - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 April 2009 | Thailand, Koh Tao

Hi!

De weblog heeft beetje op zich laten wachten omdat internet op Koh Phangan best wel duur was. Inmiddels zitten we op Koh Tao en vond ik het wel eens tijd weer een update te doen! Bij deze alvast waarschuwing dat die dus wel een beetje lang kan worden ;)haha

Op maandag 30 maart zaten we om 9 uur 's avonds in de nachtbus naar Chumphon waar we om 5 uur 's ochtends aankwamen. Daar moesten we 2 uur wachten op de catamaran die ons naar Koh Phangan zou brengen. Bij het inchecken bleek dat we in Bangkok tickets voor Koh Tao hadden gekregen maar dit was na een half uurtje wachten op wat telefoonverkeer ook opgelost! Op de boot ben ik gelijk in slaap gevallen en wakker geworden toen we aankwamen in Koh Phangan, was een tocht van ruim 4 uur dus ben blij dat ik daar door heen ben geslapen.

Eenmaal aangekomen op Koh Phangan gingen we in een mini-van naar Haad Rin, het bekende deel van het eiland waar iedereen eigenlijk wel heengaat. We hebben toen ingecheckt bij Paradise Bungalows wat recht aan het strand lag, na de hangmatten opgehangen te hebben waren wij dus met een paar stappen op het strand. 's Avonds gingen we naar de beach clubs, de twee grootste en drukste waren Cactus Bar en Drop In Bar, waar wij dus bijna elke avond wel even gingen feesten. Ze geven daar ook veel vuurshows weg en ik heb limbodansen met vuurstok gedaan, echt leuk! Uiteraard wel voorzichtig gedaan hoor! Bij de Drop In Bar kan je ook mega groot vuur-touwtje springen, wou ik eerst ook doen maar n.a.v. paar verhalen over brandwonden toch maar overgeslagen. Op dinsdagnacht begon het plots te regenen en stormen en dit was woensdagochtend nog zo, wij gingen die ochtend verhuizen naar Suncliff Resort maar hebben even gewacht tot we geen stromende rivier meer voor onze bungalow hadden....

De rest van de tijd op Koh Phangan hebben we elke dag regen gehad, de ene keer erger dan de andere. Maar als het goed regende kwam het ook met bakken uit de lucht vallen. Onze een na laatste avond regende het zo hard dat het restaurant tegenover waar wij zaten onderliep en op een gegeven moment overal de stroom was uitgevallen. Zondag 5 april hadden we op een korte stormbui na de hele dag mooi weer dus in de zee gezwommen en op het strand gelegen, waar ik volop verbrand ben. Zitten was die twee dagen daarop beetje pijnlijk want de achterkant van mijn benen was van boven tot onder verbrand en bovenkant van mijn rug ook.

Overdag lagen we vaak in de hangmat op onze veranda te relaxen of keken we Friends in een van de Friends barren...wij waren vaste gast! 's avonds een of twee films kijken en dan naar het strand. Naast de beachparties zijn we ook een keer naar een Poolparty van Coral Bungalows geweest, op de terugweg daarvan struikelde ik over een drempel (tsja die verwachtte ik niet op een eiland!) en had ik mijn grote teen opengehaald...na een week was dat gelukkig ook weer geheeld.
We waren eerst wel van plan om een Scooter te huren en het eiland over te gaan en wat meer te zien dan alleen Haad Rin, maar de wegen zijn op sommige punten heel slecht en ook nog eens absurd steil waardoor er hier heel veel scooterongelukken gebeuren. We zagen ook zoveel mensen rondlopen met verband en veel mensen rijden hier als gekken, dus we hebben er maar voor gekozen om de rest van het eiland incl. rit naar het ziekenhuis over te slaan.

Verder was er nog de Half Moon Party die in de jungle werd gehouden en natuurlijk op 9 april de Full Moon Party op het strand! Dit was echt superleuk om meegemaakt te hebben. Vooral ook omdat de stroom wederom uitgevallen was op veel plekken haha Dave en Neil (Wales) die Lenny kent uit Laos waren ook op Koh Phangan en na wat gedronken te hebben bij hun bungalow en wachten tot de regen ophield zijn we naar het strand gegaan. Iedereen was beschilderd met Glow in the Dark Paint, Len en ik natuurlijk ook! En het hele strand was vol met mensen, sommigen waren zelfs van het eiland Koh Samui overgekomen voor alleen de nacht om het feest mee te maken. Helaas was de maan niet echt te zien omdat het heel bewolkt was, maar soms kwam die er wel licht doorheen. Wij waren om 4 uur 's ochtends weer thuis omdat we die ochtend de boot naar Koh Tao moesten hebben en dus niet al te brak daar wouden zitten.

Vrijdag 10 april werden we om 12 uur opgepikt bij het resort en gingen we naar de pier, daar vertrokken we om ong. 2 uur met wat vertraging naar Koh Tao. Onderweg nog een stormpje gehad en om ong. 3 uur kwamen we aan in Koh Tao, daar gelijk opzoek naar een hostel en we hebben nu een kamer in Mr. J. Bungalows. Koh Tao is een veel relaxter eiland dan Koh Phangan, wat echt een beetje het Spanje van Thailand is, en veel mensen komen hier om te duiken. Voor ons zit duiken er niet in want ligt ver buiten ons budget, maar morgen gaan we wel snorkelen! Dan gaan we met een boot het hele eiland rond en op ong. 8 plekken eruit om te snorkelen, heb er zin in!!

Verder:
- Sinds we Bangkok uit zijn word ook ik helemaal lekgestoken door de muggen... sprayen helpt gewoon niet! Ik word echt gek van de jeuk!!
- Is het eten hier echt heerlijk en ben ik verslaafd aan de Coconut Shake
- Heb ik een Thais mobiel nummer: +66 8 7471 9890
- Is het hier 24 uur per dag scooters ontwijken die soms gewoon recht op je afrijden
- Heeft Lenny ook een site dus kan je voor meer foto's en verhalen kijken op lennydereede.waarbenjij.nu
- Blijft het hier genieten!

Kus Peet

P.S. Helaas is het foto uploaden niet gelukt, heb van alles geprobeerd maar het lukt niet...dus sorry maar de fotos laten nog even op zich wachten..

• 11 April 2009 - 15:44

Suus :

Sjezus..waarschuwing voor een beetje lang??! :S

Enn...zit je helemaal aan de andere kant van de wereld...gaan jullie gewoon friends kijken!!

Maar dus genoeg feestjes/plekken gezien...have fun en fijne pasen! :)

XXKus

• 11 April 2009 - 16:10

Marjolein:

Keep on Rocking in the Free World!!

XX

• 11 April 2009 - 17:07

Amanda:

Hello,
    het was dus zeker de moeite waard om op koh Phangan 'rond te hangen' voor de full moon party ;)
    blijf genieten meiden en heel veel plezier!
    x

• 11 April 2009 - 17:34

Rien:

nou nou zo te lezen heb je het naar je zin das goed ook geniet er maar lekker van zonde van de fotos maar die zie ik nog wel een keer en over de muggen dat is een teken dat je goed bloed heb

• 11 April 2009 - 22:05

Juliette:

Wat een verhaal! Heerlijk!
    We zijn allemaal wel jaloers denk ik..:D
    Bedankt nog voor je felicitatie! Hier begint het zonnetje door te komen, het was gisteren dan ook 20 graden ongeveer en voller dan vol op het terras van Hook, je kent het wel..
    Peet, geniet lekker!

x Juul

• 12 April 2009 - 08:03

Erikie:

ZOoo maak me jaloers... wat een leuke verhalen allemaal... Ga zo door...

Have fun
    xxx

• 12 April 2009 - 08:35

Vinnie:

Hey Peet! Vrolijk Pasen! Ook voor Len natuurlijk!
    Wel een beetje pech gehad met het weer zo te lezen, maar ja, beter regen op t strand in een leuke bar dan in NL op de bank toch?
    Klinkt wel allemaal superleuk al die uitstapjes! Ben benieuwd hoe t snorkelen was, zeker wel veel mooie vissen gezien? Duiken is wel echt de moeite en 't geld waard hoor, maar ik snap dat je daardoor een weekje van je reis af zou moeten halen (die maar 8 maanden is hahaha).
    Heel veel plezier de komende dagen en heel veel,liefs aan Len!
    x Vinnie

• 13 April 2009 - 16:55

Assie:

Heej P, je bent wel lekker aan 't party-en zo te lezen! Ben benieuwd hoe de culturele uitstapjes straks zijn en het snorkelen! Ik kan je later ooit wel eens duikles geven (voor noppes ;)) Take care en denk dat je beter uit de buurt van Bangkok kan blijven als ik alle berichten hoor op CNN?? X

• 14 April 2009 - 07:28

René:

Zo te lezen vermaken jullie je prima daar. Maarre, voor Friends kan je ook in NL blijven hoor. We zijn nu bezig met de 20e herhaling ;)

Veel plezier nog! knuffel

• 14 April 2009 - 08:00

Cleo:

mooi dat je nog steeds geniet daar in Thailand, maar ik had ook niet anders verwacht. Wel jammer dat het zoveel geregend heeft. Maar goed, dadelijk dus lekker snorkelen. zal vast prachtig zijn. veel plezier!

• 15 April 2009 - 02:35

Jacqie:

Peetie Pie!
    Oeehhh nice! Heeft de paashaas je wel kunnen vinden daar op dat eiland? Ik zie zo'n beest nog niet snel in een bootje zitten, klutsen die eieren ook allemaal stuk natuurlijk :p! Whaha moest trouwens wel een beetje lachen om je struikelpartij, daar konden we natuurlijk op wachten eh! Neej flauwekul, ben blij dat het weer geheeld is. Peetje, geniet... en voorzichting he ;)! xxx Jacq

• 16 April 2009 - 11:20

Rik:

Mag ik aan t verhaal van Jacqje toevoegen dat ik vallen in t buitenland erg kan afraden?;) Ik vond Bangkok trouwens een super rustige stad (vergeleken met Mumbai), ik dacht er nog aan om te smsen, maar dat was natuurlijk naat t verkeerde nummer....

x Rik