Bangkok so far - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Bangkok so far - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Bangkok so far

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Hi!

Nu al vier dagen in Bangkok en voel me al helemaal thuis. We hebben nog niet echt veel cultureels gedaan omdat we tijdens de reis door Thailand nog 2 keer terugkomen in Bangkok en dat dus nog even bewaren voor dan.

Zaterdag zijn we met de lokale bus naar de Weekendmarket gegaan, dit deed heel erg denken an de souks in Marrakech, zoveel straatjes en winkeltjes, overal zie je eettentjes en spullen echt een gekkenhuis maar wel gezellig! 's Avonds hebben we paar biertjes Beer Chang op Kao San Road gedaan, o.a. bij een bucketbar op straat, dat niet meer is dan allemaal kleine plastic krukjes op de stoep waar iedereen zit, en dan heb je dus een bar, echt geweldig! Zijn toen ook Adam (Engeland) en Stefan (Duitsland) tegengekomen. Len kent Adam uit Laos en die was nu ook even in Bangkok.

Zondag hebben we een shop en luierdag gehouden, hele dag door Bangkok heengelopen en ik heb een hangmat gekocht want dan kan ik heerlijk daarin liggen op de eilanden waar we heen gaan! 's Avonds met Adam en Stefan wat gaan drinken en onderweg terug naar huis vlak voor de deur een rat zo groot als een konijn tegengekomen en redelijk veel kakkerlakken. (Ik kan maar niet aan die beesten wennen!!)

Nu zitten we in het MBK shopping mall en het is net of je dan niet meer in Azie bent. Ten eerste is het volledig met Airco dus we hebben de hele dag nog niet gezweet, en zijn net naar de film New in Town gegaan en het was zo koud in de bios dat er dekentjes lagen en ik nu wel mijn vest bij me zou willen hebben! Waarschijnlijk piep ik zometeen in de hitte wel weer anders ;) Het is hier zo rond de 32 graden. 's Avonds is de temperatuur op zijn best, maar zweten blijf je doen.

Vanavond om 9 uur vertrekken we met de bus naar Ko Phangan. Om 5 uur 's ochtends moeten we dan 2 uur wachten op de boot die ons er heen brengt en dan kan het chillen gaan beginnen!! Ik heb er zin in!! :) Op 2 april is daar Half Moon Party en op 9 april de Full Moon Party, dus je snapt wel dat wij die niet gaan missen! Heerlijk relaxen voor ong. 2 weken op Ko Phangan it is!

Voor de rest is het eten hier geweldig en ook mega goedkoop, we eten en drinken vaak voor maar 2 euro en overal op straat zijn leuke eetkarretjes en ook hebben ze heerlijk vers vruchtensap, het is verslavend! Bangkok is wel erg druk, en je kan hier werkelijk waar alles kopen. Ook word je om de paar meter een TukTuk aangeboden of nodigen ze je uit voor een Ping Pong Show, en n.a.v de verhalen die we gehoord hebben slaan wij die Show eventjes over! Verder lijkt het alsof de stad hier nooit slaapt, zelf om 4 uur 's ochtends staan er nog eetkarretjes buiten en shops aan de straat.

Dit was het tot nu toe even, tot next time en dan zal ik ook wat fotos uploaden!

Kus Peet

  • 30 Maart 2009 - 09:51

    Nitz:

    haha die ping pong show! ben benieuwd of jullie daarheen gaan! whaha Oh ben zo jaloers op je dat je nu heerlijk zit te relaxen! Super dat je er al thuis voelt! Maakt een reis toch anders! Hier in NL begint ook eindelijk de zon te schijnen maar het haalt het NET niet bij jou/jullie 32 graden haha. Mocht het te warm worden, stuur dan maar wat zon hierheen! Heb je al een Thais 06 nummer??

    Schat, ik mail je binnenkort over mijn 'avonturen'..

    Kus en knuffel!!

  • 30 Maart 2009 - 09:51

    Nitz:

    Yes ik was/ben de 1e!!! WOEHOE!!!!

  • 30 Maart 2009 - 10:05

    Adri:

    Een geweldige stad he, je moet jaja je moet naar het paleis gaan dat is heel erg mooi.
    Gtoetjes van je allerliefste oompje

  • 30 Maart 2009 - 10:49

    Suus:

    Aaah, klinkt goed! Ruilen?? ;)
    Nou geniet maar van het chillen en relaxen! Ik volg 't wel vanuit de enige echte HU bieb..(ook niet echt spannend).

  • 30 Maart 2009 - 10:59

    Suus:

    Aaah, klinkt goed! Ruilen?? ;)
    Nou geniet maar van het chillen en relaxen! Ik volg 't wel vanuit de enige echte HU bieb..(ook niet echt spannend).

  • 30 Maart 2009 - 12:02

    As:

    Klinkt zeker goed! Chilze vanuit je hangmat..... enne feestse maar weer! En ja, wil nu wel wat foto's zien!!! Xx

    PS Ga je ook nog duiken?

  • 30 Maart 2009 - 13:17

    Cleo:

    Klinkt goed allemaal. En vooral al dat eten voor een laag prijsje!En mij lijkt het ook echt lekker om zo gewoon te relaxen en niks te hoeven (moet nog 3 essays afmaken en heb er echt geen zin in!). Nog veel plezier daar he!!! Geniet ervan

  • 30 Maart 2009 - 13:31

    Marja:

    Hallo Petra
    O,wat heerlijk om het warm te hebben, ben daar ook wel aan toe.Ga ook maar eens onze zomervakantie plannen.
    Leuk dat je samen met een vriendin bent,alles is toch leuker als je het kunt delen.En ja,het eten is daar zalig dat ben ik gauw met je eens.
    Maar zo,n rat weer minder ,hoop dat je die niet meer tegenkomt!
    Wij wensen je een heerlijke vakantie!!
    Lieve groet Marja.

  • 30 Maart 2009 - 16:43

    René:

    Klinkt erg leuk allemaal. Ik mis alleen de foto's! Geniet er lekker van!

  • 31 Maart 2009 - 05:58

    Carla:

    peet!

    wat super leuk om te lezen hoe je het allemaal vindt en dat je al helemaal gewend bent haha, ik had ook niet anders verwacht;)
    haha die pingpong show! ik heb ook wel even met mijn oren geklapperd toen ik voor t eerst hoorde wat het was:P

    lekker uitrusten op ko phangang op je hangmat, ik ben alweer jaloers:P fijne week!

    liefs

  • 31 Maart 2009 - 10:36

    Marjolein:

    hey, klinkt goed allemaal! Ben zelf 'toerist in eigen land' aan t spelen, Carrla uit Canada is hier op bezoek en die moet natuurlijk ook van alles zien! Hmm...hang mat en eiland klinkt goed, en de party's...have Fun!!! Dikke Kus

  • 31 Maart 2009 - 16:26

    RIk:

    Hey Petra, klinkt leuk! Ben benieuwd volgende week! londen is ook top met Joris!!


  • 03 April 2009 - 22:39

    Nancy:

    Hey Petra,

    Volgens mij heb al ontzettende heimwee naar Abnamro, haha. Echt super dat je nu al zo gewend bent en het goed naar je zin hebt! Ik blijf je volgen...Take care, Grtzzz, Nance

  • 06 April 2009 - 19:10

    Syl:

    Peet!

    Hoe is het in je hangmatje op ko Phangan?

    kus

  • 09 April 2009 - 19:22

    Anne Hook:

    Hee Peet, ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    En naar je foto's!
    We missen je in de Kroeg!

    xje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 106478

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: