Cambodja: my Birthday in Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Cambodja: my Birthday in Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Cambodja: my Birthday in Sihanoukville

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 September 2009 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hi!

Inmiddels zit ik alweer een aantal dagen in Cambodja!

Vorige week had ik eventjes een vijf-daagse tussenstop in Kuala Lumpur. Op maandag heb ik Len van de airport gehaald en hebben we vervolgens bij de Sushi King gegeten en de film the Ugly Truth gekeken. Donderdagochtend kwam Len haar moeder, Dicky, aan in KL en die hebben we van de airport gehaald en 's middags zijn we door Suria KLCC mall gelopen. 's Avonds gingen we lekker uit eten want Len en Dicky hadden het plan mijn verjaardag alvast te vieren wat ik super vond! En ze hadden ook nog eens een megaverrassing: Len had namelijk geregeld dat mijn ouders, twee broers en drie zussen en hele goede vriendin Nitza een verjaardagskaart voor me hadden geschreven en naar Dicky opgestuurd die het voor me meenam! Ik was helemaal verrast, echt SUPERLEUK!!

Vrijdagochtend nam ik afscheid van Len en Dicky die naar Borneo gingen en ik vloog om 3 uur 's middags naar Cambodja, het vliegtuig had wat vertraging maar anderhalf uur later landde ik in Phnom Penh. Het maandvisum zat binnen vijf minuten in me paspoort en ik zat al snel in een moto taxi naar het hostel. Na het inchecken ben ik eerst maar eens gaan pinnen en heb ik me busticket naar Sihanoukville gekocht want dat was volgens Len een partyspot en dat klonk wel als een leuke plek om me verjaardag te vieren!

De volgende dag zat ik om 9 uur 's ochtends in de bus naar Sihanoukville, het was een rit van ruim vier uur en ik heb het laatste deel geslapen, alleen zat ik aan het gangpad en tsja ik viel in slaap en viel ook gelijk halfhangend in het gangpad, hoe charmant lag ik erbij! Eenmaal aangekomen in Sihanoukville ging ik met een motor-taxi naar Monkey Republic, echt een tophostel. De rest van de dag heb ik beetje rondgelopen, het strand bekeken (echt appealing was het niet..) en in het hostel gehangen. 's Avonds liep het bargedeelte vol met mensen en leerde ik een groep mensen die ook allemaal alleen reizen kennen; Sarah (Australie), Ian (Engeland), Alex (Amerika), Stephanie (Duitsland), Chloe (Schotland), Janko (Finland) en Jamie (Engeland). Het werd een hele gezellige avond met veel bier, tequila en cocktails want om 12 uur 's nachts was het mijn verjaardag dus daar moest op gedronken worden!! Ergens halverwege de nacht gingen we nog naar de Utopia Bar en tegen vier uur 's ochtends lag ik uitgeteld in me bedje.

Zondag was het een beetje een katerdagje ;) eind van de ochtend kwam iedereen een voor een het restaurant van Monkey Republic binnengerold en zijn we 's middags bij een restaurant aan het strand gaan zitten. 's Avonds was iedereen weer bijgekomen van de avond ervoor en hebben we pool gespeeld en weer wat gedronken, tsja het bier is hier maar $1 ;), en om 11 uur gingen we nog een film kijken in de Cinema maar ik viel na vijf minuten al in slaap.

Gisteren verzamelde iedereen eind van de ochtend weer in de banken bij het restaurant, inmiddels waren ook Ree (Wales) en Amanda (Engeland) toegevoegd aan de groep. In de middag zijn we met een tuktuk naar het volgende strand gegaan, want Serendipity Beach waar we zitten ziet er niet echt mooi uit, de zee is wild en loopt heel ver landinwaarts en er ligt overal vuil. Het andere strand was ook verlaten (het is hier nu laagseizoen) en we hebben relaxed boeken zitten lezen. 's Avonds was het weer tijd voor een gezellig feestje bij de Monkey Republic!

Vandaag waren we van plan om naar een eiland te gaan voor een paar dagen, en de boot zou om half 10 vertrekken. Maar omdat het veel regent is de zee nou niet bepaald rustig en werd de vertrektijd steeds verzet, totdat besloten werd dat het niet veilig was om te gaan en het helemaal werd gecancelled. Nou moet ik zeggen dat ik dat niet zo heel erg vond, want ik had al helemaal geen zin om midden op een ruwe zee in een kleine boot te zitten en dat dan twee uur lang! Toen stonden we dus weer terug bij Monkey Republic waar we die ochtend net hadden uitgecheckt met de vraag of we toch weer in konden checken, en vertrok Sarah met de bus naar Phnom Penh. Na wat rondhangen besloten we dat we eens wat moesten gaan doen: een scooter huren en naar het volgende strand rijden! We waren met zijn zevenen en daarvan kon alleen Alex scooter rijden, had ik het net twee weken geleden geleerd en hadden de anderen geen idee hoe het werkte! Oftewel we hebben dubbel gelegen met het oefenen maar voor we het wisten reden we allemaal achter elkaar aan op naar het volgende strand! Het laatste deel was een dirtroad, in het begin een beetje eng maar daarna echt zwaar kicken!! We besloten ook nog een stukje op het strand te gaan rijden, helemaal top totdat mijn scooter ermee ophield nadat er zeewater in was gekomen.....woops! Alex heeft de scooter de hele weg terug naar een restaurant geduwd en na wat eten zijn Chloe en ik terug gegaan naar de plek waar we het gehuurd hebben, en ging een man daarvan met ons mee terug naar de scooter. Die kreeg hij met geen mogelijkheid meer aan de praat dus ik ben bij Chloe achterop teruggegaan.

Vanavond is de laatste avond met de hele groep, want morgen gaan we allemaal een andere kant op. Ik ga samen met Ian naar Batambang en vanuit daar verder naar Siem Reap waar de bekende Angkor Wat tempels zijn.

En verder:

- Betaal je in Cambodja naast de Cambodjaanse Riel met de Amerikaanse dollar...best confusing die twee valuta's tegelijkertijd!
- Zie je hier veel kinderarbeid die je continue boeken, armbanjes, postcards etc. proberen te verkopen...echt zo erg, ze horen niet te werken maar te spelen!!
- Is een moto taxi (Cambodjaanse tuktuk) een soort koets met een motorbike ervoor, echt geinig!
- Hangt er in Sihanoukville continue een geur van rioollucht....niet bepaald lekker
- Deden we hier niks anders dan alleen maar eten, drinken en slapen....meer is er ook niet te doen, maar ook dit gaat na een tijd vervelen...vanavond nog een laatste keer feesten en dan vanaf morgen maar weer eens wat gaan doen ;)
- Is het hier nog regenseizoen en dus elke dag regen!! Maar het schijnt in het noorden van Cambodja minder te zijn dus ik hoop vanaf morgen de regen niet meer zo vaak te zien
- Vind ik scooterrijden nu helemaal top, na een tijdje had ik het helemaal onder de knie en scheurde ik over de weg. Er was geen ander verkeer dus dat was ook wel fijn, in een drukke stad zou ik het toch niet zo snel doen
- Iedereen bedankt voor alle leuke berichten op me verjaardag, superleuk om te lezen!!! :D

Kus,

Peet

  • 29 September 2009 - 12:45

    Marjolein:

    Wederom...COOL!! Tof dat er meer mensen alleen reizen waar je lekker bij aan kan haken. Ben benieuwd naar 'the next adventure'! Nog s wat foto's toevoegen? ;)

    Tot over 67 dagen..
    XOX

  • 29 September 2009 - 13:09

    Assie:

    Peetje Party Animal!!! Jaa, ga eens wat doen... dat gefeest de hele tijd ;) Mooi dat je je verjaardag gevierd hebt met een leuke groep mensen! Veel plezier maar weer en ben echt benieuwd naar wat je allemaal nog meer gaat zien en beleven!

    Tot je volgende bericht! XXXXXXXX

  • 29 September 2009 - 13:23

    Vinnie:

    Ben blij dat je je verjaardag 2x zo gezellig hebt kunnen vieren in 2 verschillende landen. Maar moest je nou die scooter kapot maken? hihi. Nou veel plezier bij de tempels! xoxo Vinnie

  • 29 September 2009 - 16:40

    Marja:

    Hallo Petra
    Alsnog van harte met je verjaardag.Wat suf dat ik dat niet eerder gedaan heb!!Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad.Ja die regen ben je zo beu,zeker na al die warme dagen.Hoop dat het snel over is.Leuke foto's!Veel groetjes van ons allemaal!

  • 29 September 2009 - 17:20

    Nitz:

    leuk verhaal Peet!! Ben echt super blij dat Cambodja tot nu toe goed bevalt! (jaja ik blijf het zeggen!) Nog 67 dagen en dan MONA TOETJE TIME!!!!! :D Oja, MORE PIC'S!!!

    Tot snel schat! Kus

  • 30 September 2009 - 10:28

    Jacqueline:

    Whaha ja die scooter is geen paard waarmee je door de golflijn op kunt scheuren :p! haha, klinkt weer behoorlijk gezellig! Wat leuk dat je zo'n gezellige groep mensen om je heen had daar, cool!
    Veel plezier in de rest van Cambodja, hopelijk kun je de regen ontwijken.. of de regen jou ;). xxx

  • 02 Oktober 2009 - 09:22

    Dicky:

    Hoi Peet,

    Leuk dat je een gezellige verjaardag heb gehad.
    En ik hoop dat je wat minder regen krijgt!
    Ennuh, wij genieten echt hoor in Borneo.
    Mulu resort was "paradijs".
    Morgen vliegen we naar Sandakan, waar we een 3-daagse wildlife trip gaan doen!
    Heb er zin in.
    Veel plezier nog en genieten he!!!!

    groetjes
    Dicky

  • 02 Oktober 2009 - 10:05

    Lenny:

    P8!
    Jemig, ik herken het strand helemaal niet! Lijkt wel of je in een ander Sihanoukville bent, wat een ander gezicht! Ik las je bericht en ik dacht, wat bedoel je met wilde zee en afval op het strand!? Maar nu zie ik het! Je gaat echt schrikken van mijn foto's; overal backpackers, knalblauwe lucht en mooi zand. Maar over regen gesproken; het miezerd hier nu ook in KK ;) .

    Echt leuk om te lezen dat je een leuke verjaardagavond hebt gehad. Ben ontzettend benieuwd wat je van Angkor Wat vindt! Ik moest er even een dagje inkomen, maar daarna vond ik het ge-wel-dig! Veel plezier in Angkor Wat, met Angkor Wat bier en de Angkor Wat bar bij het Angkor Wat hotel, hahaha!

    Hele dikke kus,
    Lenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 2473
Totaal aantal bezoekers 106479

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: