Kuala Lumpur, Cherating, Kuantan & Mersing - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, Cherating, Kuantan & Mersing - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, Cherating, Kuantan & Mersing

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 Juni 2009 | Maleisië, Mersing

Hi!

Maandag 15 juni moesten we eerst naar het Tung Shin Hospital, (niks ernstigs dit keer hoor!!) want Len moest een X-Ray voor haar aanvraag van het Nieuw-Zeeland visum hebben en we hadden allebei extra malariapillen nodig. Het was vooral wachten, wachten en nog eens wachten! Na vier uur in het ziekenhuis te hebben gezeten waren we dan eindelijk klaar en had ik voor 5 maanden extra malariapillen op zak! We zijn gelijk doorgelopen naar het Times Square District waar een aantal Malls zaten, Kuala Lumpur (KL) zit er vol mee! Ook deze waren mooi, luxe en prima om lekker te eten en shoppen.....niet dat wij de hele dure merkwinkels kunnen betalen maar het is wel fijn om weer eens kleren en spullen te zien die niet Azie-Kwaliteitje-Nul zijn. 's Avonds zijn we nog wezen internetten en toen zat er weer een dag in Kuala Lumpur op!

Dinsdag was de laatste dag in KL en dus gingen wij de Petronas Towers (ook wel Twin Towers genoemd) op, om 8 uur opgestaan en met de metro naar KLCC om in de rij te staan voor de kaartjes waar er per dag 1700 gratis van beschikbaar zijn, wij kregen kaartjes voor 3 uur 's middags. Toen we die op zak hadden zijn we eerst maar eens gaan ontbijten en nog wat rondgelopen in de Mall voordat we weer terug naar het hostel gingen. Daar aangekomen waren we allebei toch nog wel moe, dus eventjes slapen en de wekker zetten om weer op tijd naar de Towers te kunnen gaan! Bezoekers kunnen maar tot de 41ste verdieping naar boven, en dan sta je op de skybridge die op 170 meter hoogte zit en de twee torens met elkaar verbind. Vanaf de Skybridge hadden we een uitzicht over de stad, het was leuk maar we hebben allebei al wel mooier gezien. Onze laatste avond in KL moesten we natuurlijk nog eventjes genieten van de mooie winkels en de bios, en zijn we na het eten naar de Mall in het Times Square District gegaan, waar ik nog een Paul Frank t-shirt heb gekocht, en daarna terug naar Suria KLCC voor de film 17 Again, het was een verstand op nul niet nadenken en lachen film.

Woensdagochtend de backpacks weer inpakken en naar het busstation lopen waar we kaartjes voor de bus naar Cherating wilden kopen maar die ging pas eind van de middag dus toen maar kaartjes voor de bus naar Kuantan gekocht waar we konden overstappen. Na een uur wachten mochten we weer een mooie bus in, de bussen in Maleisie bevallen ons prima!! Vier uur later kwamen we aan in Kuantan waar we met de taxi naar het lokale busstation gingen en daar nog anderhalf uur moesten wachten tot we verder naar Cherating konden met de lokale bus. Eenmaal daar hebben we ingecheckt in Payun Guesthouse en zijn we gaan eten en nog wat drinken bij Payun Cafe voordat we de bedden opzochten.

Cherating is een dorp aan de kust dat bestaat uit 1 straat, na de drukte van KL was de rust in dit dorp ook wel fijn. De eerste dag hebben we 's middags fietsen gehuurd en zijn we naar de Turtle Sanctuary, die 3 km verderop lag, gefietst. Het was niet heel groot maar de turtles van twee weken oud heel schattig en de sea turtles van een paar jaar vond ik er ook heel gaaf uitzien! De turtles worden ongeveer 5 a 6 jaar in de sanctuary gehouden en daarna in de zee uitgezet. 's Avonds hebben we bij Payun Cafe de film Blood Diamond gekeken en waren we later toen we gingen slapen verbaasd dat er zelfs in dit 1-straat-dorp een Karaoke bar zit die wij nog luid en duidelijk konden horen op de kamer. De volgende dag hebben we de hele dag niks anders gedaan dan bij Payun Cafe zitten, dagboeken bijschrijven, eventjes internetten en de film the Pursuit of Happines kijken, het was die dag ook veels te heet om te bewegen....

Zaterdag gingen we weer weg uit Cherating en we wilden naar Mersing gaan alleen zaten alle bussen vol vanwege de Singapore Holiday. Toen hebben we eind van de ochtend maar de lokale bus naar Kuantan gepakt waar we dan een nacht zouden blijven. Het hostel dat we in de Lonely Planet hadden zien staan bestond niet meer dus toen zijn we naar het Embassy Hotel gegaan, wat echt een mega verrot hotel was...de matrassen en kussens waren verteerd, gebouw in geen jaren onderhouden en de ratten en kakkerlakken liepen er rond, gelukkig was het maar voor 1 nacht...
Kuantan is een stad waar helemaal niks te doen is, maar in het hotel zitten wouden we ook niet. We zijn eerst maar de kaartjes voor de bus naar Mersing gaan kopen, en de enige tijd die nog niet vol zat was half 7 's avonds op zondag. De rest van de middag en begin van de avond hebben we doorgebracht in Berjaya Megamall en East Coast Mall, waar we nog lekker bij de Sushi King zijn gaan eten...Hmmmm! Die nacht hebben we allebei slecht geslapen, pas ergens halverwege de nacht eindelijk in slaap gevallen.

Gisteren was het dus een dagje Kuantan, na het uitchecken weer naar de Megamall gelopen voor ontbijt en daarna naar de film, we gingen again naar 17 Again, voor nog geen 2 euro en niks anders te doen vonden wij het niet erg nog een keer naar dezelfde film te gaan en het was nog steeds lachen! De rest van de middag hebben we in een restaurant gezeten en waren we blij toen we om half 6 eindelijk naar het busstation konden en een uur later wegreden! De rit duurde wat langer dan we hadden verwacht en we kwamen pas laat aan in Mersing, het hostel waar wij wilden slapen was gesloten dus toen maar ingecheckt bij Golden City Hotel en nog even gaan internetten voordat we gingen slapen.

Ook Mersing is een klein plaatsje waar niets te doen is en vanuit waar iedereen naar de eilanden gaat.
Zometeen gaan ook wij met de boot naar de Tioman eilanden.

En verder:

- Zijn de lokale bussen elke keer weer lachwekkend, hij stopt soms om de 100 meter, er zijn geen bushaltes of vaste bustijden maar toch weten alle lokale mensen wanneer ze waar moeten staan....waarschijnlijk een ongeschreven regel die wij niet snappen..
- wat het Payun Cafe in Cherating een hele relaxte plek en vonden we het allebei wel als thuis voelen
- Heb ik in Kuantan een reisversie van het spel mens-erger-je-niet gekocht
- Hebben de zebrapaden en stoplichten in dit land geen functie want ze worden door iedereen genegeerd..
- Vroegen we ons af waarom de plaatsen hier diepe goten hebben en werd die vraag beantwoord toen we in Cherating een tropische stortbui hadden en dus zagen dat de goten dan wel vollopen
- Zie je hier bijna overal een TV hangen in de restaurants of winkeltjes
- Werden we er in Kuantan wel een beetje gek van dat er nooit ergens een stoep is om op te lopen..
- Stond in de Megamall het lied van Akon - Right Now Na Na Na op repeat....dat lied is een megahit in dit continent want hoor het al drie maanden!
- Is Lenny echt wel verslaafd geraakt aan het Tetris spel haha
- Hoop ik dat het weer lukt om nu foto's bij mijn verhaal te zetten!

Kus Peet

• 22 Juni 2009 - 06:02

Vinnie:

Hey Peet (en Len!)
    zo daar ben ik weer. Wat lees ik nu? Ben je op 170 meter hoog in de Petronas towers en dan heb je wel beter gezien? haha volgens mij raak je al een beetje verwend door al die reisjes hihi.

Kunnen jullie niet een kortingspas krijgen voor bioscopen ofzo, jullie hebben al zoveel films gekeken op reis!

Nou veel winkelplezier nog. x Vinnie

• 22 Juni 2009 - 06:04

Adri:

Je hebt het er maar druk mee van het een naar het ander, hoe hoog zijn eigenlijke de "twin towers"eigenlijk ? Nog veel geluk en plezier maar let vooral goed op jezelf. Groetjes van je allerliefste oompje.

• 22 Juni 2009 - 07:39

Nicole:

Hee Peet!

Dat klinkt weer erg leuk en gezellig allemaal!

Erg leuk om je verhalen te lezen!

Maar slapen tussen de kakkerlakken en de ratten? Respect!!

xxx Nicole

• 22 Juni 2009 - 08:15

Nitz:

Hi Schat!!

Wat een leuk verhaal weer!! Ik ben vooral verbaasd dat je in Cherating toch nog veel kan doen ondanks dat het 1 straat is haha. Slapen tussen ratten en kakkerlakken, dan was je zeker wel heel erg moe hihi..

Tot snel lieverd!

Kus

• 22 Juni 2009 - 08:15

Astrid De Rijk:

Dat je veel films kijkt ok, maar dan ook nog twee keer in een week dezelfde film gaat bezoeken in de bios??? En dat terwijl je in Maleisie bent???? Of misschien juist, omdat het daar zo lekker cheap is ;)

Weer veel mooie dingen gezien.. ben benieuwd naar je avonturen op de eilanden!! XX Assie

• 22 Juni 2009 - 09:42

Rien:

karaoke daar moet ik ook een keer naar toe want word ik vast daar ontdekt en word een beroemde zanger lachen
    dat ene hotel sla ik over als je het niet erg vindt ratten en kakkerlaken neeeeeeeeeeee
    tijdje geleden maar ben veel in belgie vind het leuk voor je dat de reis goed verloopt en dat je nog heel bent ga zo door
    veel kusjes en geniet verder en ook je reismaatje tot de volgende keer en hou je haaks xxxxxxxxrien

• 22 Juni 2009 - 12:48

Marjolein:

Hela,
    Alles nog steeds OK zo te horen!

Maar..Malariapillen voor 5 maanden?? Die mag je toch helemaal niet zo lang slikken?
    Anyway, Have fun op de eilanden!!!!

Dikke Xx-en

• 22 Juni 2009 - 15:16

Dicky:

Hey Peet,

Kheb begrepen dat het idd erg heet is, te heet om wat te doen!
    Je verhaal is toch weer leuk om te lezen en het kan niet altijd feest zijn.
    Op naar de Tioman eilanden. Daar is het misschien wel weer "paradijs".

groetjes
    Dicky

• 24 Juni 2009 - 21:22

Suus:

Ok..ik ga er NU voor zitten! Kijken hoe lang ik erover doe..:P

• 24 Juni 2009 - 21:32

Klaaar!

• 24 Juni 2009 - 21:35

Oftewel: 10 minuten!
    Nou idd, klinkt nogsteeds als een avontuur daar! Dus maar weer: veel plezier! :)

Ow trouwens, heb nu eindelijk je bungeejumpfilmpje gezien..hahah! Mail snel weer!

Kus