Diep in de zee bij de Gili's Islands - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu Diep in de zee bij de Gili's Islands - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Petra Rijk - WaarBenJij.nu

Diep in de zee bij de Gili's Islands

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

11 September 2009 | Indonesië, Ubud

Hi!

Er zit er weer een week op, eentje waarin ik flink heb gechilled maar toch ook weer niet...want het was hard werken voor me Open Water PADI, but I made it!

Vorige week zaterdag verliet ik Ubud met de bus om naar Padangbai te gaan, vanaf daar vertrok ik met de boot op naar Gili Trawangan (Gili T) en de relaxedheid van een eiland! De boottocht duurde 5 uur....en zoals iedereen denk ik wel al weet is mijn liefde voor boten midden op een wilde zee niet zo heel erg groot ;) De eerste twee uur dacht ik nog: 'de zeegoden zijn me gunstig gesteld want het is geen wilde zee dag' totdat we nog geen half uur later flink heen en weer schommelden, en niet de kleine deinsing hoor nee de grote naar een kant hellen soort schommelingen, er kwam zelfs water naar binnen en alle spullen vielen van de bar af....mijn gezicht stond op volledige angst! Een uur voordat we Gili T zouden bereiken werd er eten geserveerd, ik sloeg even over want had al genoeg moeite met het binnenhouden van me maaginhoud... Om 6 uur werden we vlak voor het strand overgezet op een klein bootje en werden we naar het strand gebracht, daar stonden Carl en Ben me al op te wachten, super leuk hun weer te zien! Na het droppen van de backpack in de acco gingen we op zoek naar een bord rijst en daarna is het een gezellige avond geworden in de Irish Pub en de Rudy's Bar, samen met Melody en Aurory (uit Amerika).

Zondag werd het de hele dag op het strand liggen, boekje lezen en ondanks het liggen in de schaduw toch nog verbranden. 's Avonds zijn we met een grote groep uit eten gegaan, Rob (Ierland), Melody, Aurory, Sebastian (Frankrijk), Joelle (Quebec), Ben, Carl en ik. Het was wederom een hele gezellig avond!! De volgende dag was het weer heerlijk niksdoen, verbazingwekkend genoeg word je daar ook moe van ;) hihi De jongens waren 's middags nog gaan duiken dus ik heb me boek op het strand gelezen. 's Avonds gingen we met Sebastian en Joelle eten en hebben we bij de Ierse Pub nog wat gedronken.

Dinsdag was het zover, ik ging een Discovery Dive doen. Eerst twijfelde ik heel erg, het leek me toch wel eng dat duiken! Maar de jongens zijn allebei Advanced en Rob, Joelle en Sebastian zijn bezig hun Dive Master te halen en uiteindelijk werd ik toch wel erg aangestoken om het een kans te geven. Na het invullen van de papieren bij Dream Divers moest ik eerst een video kijken over de beginselen van duiken, daarna ging ik samen met een Zwitserse jongen en de Dive Instructor Kuss het zwembad in, en kon het leren duiken beginnen. Damn it was weird breathing underwater! Ik geef eerlijk toe: de eerste sessie in het zwembad vond ik het helemaal niks en dacht: screw this, ik stop ermee! Maar me instructor wou er niks van weten, haha! En dus heb ik de zwembadsessie afgemaakt en ben ik 's middags de zee opgegaan voor me eerste duik in de zee, ik von het top! De duik werd ook gefilmd en de DVD daarvan kreeg ik later, 's avonds hadden we die gekeken bij Dream Divers en heeft Carl flink gelachen, ik moet zeggen dat ik er ook wel wat raar uit zag want probeerde alsnog met me armen te zwemmen terwijl je die juist langs je lichaam moet houden haha 's Avonds was het weer weer the usual met zijn allen uit eten en de gezelligheid van de Ierse Pub opzoeken!

Woensdag begon ik dan officieel me Open Water PADI, 's ochtends was het weer samen met Kuss oefeningen doen in het zwembad, het onder water afdoen en vol laten lopen van me masker en dan via neus uitademen om het water eruit te krijgen was iets wat ik maar niet onder de knie kreeg, maar Kuss had veel geduld en hij is een goede leraar! In de ochtend heb ik ook afscheid genomen van Ben, want die vloog de volgende dag terug naar Australie, dat was dus wel jammer. 's Middags was het weer tijd voor een duik in de zee, we gingen naar Sharkpoint, maar ik mocht niet dieper dan 12 meter en haaien zitten altijd veel dieper, dus die heb ik niet gezien maar wel onwijs veel sea turtles, die vind ik echt zo gaaf! 's Avonds ben ik samen met Carl sushi gaan eten, dat blijft toch zo lekker! En 's avonds werd het een supergezellig avond bij de Ierse Pub want drie mensen van Dream Divers hadden hun Dive Master gehaald, waaronder Rob en die moesten hun 'snorkel test' doen, oftewel een plastic fles zonder bodem vast gemaakt aan een snorkel en daar ging dan echt de ranzigste mix van allerlei soorten alcohol doorheen! We hebben die avond flink gelachen!

Donderdag was de laatste dag van me PADI en de zwembadsessies zaten erop, het waren dit keer twee duiken in de zee en ik moest op de zeebodem de oefeningen doen die ik met Kuss in het zwembad had gedaan, inmiddels mocht ik ook al tot 18 meter diepte. Voordat we na de middag duik terug naar wal gingen moest ik 200 meter voor het strand uit de boot springen en terug zwemmen, dat was de final swim test. Nu heb ik al meerdere keren in me leven gehoord dat ik eruit zie als een hond als ik zwem, kan dat helaas ook niet ontkennen haha, en nu had ik een hele volle duikboot die mij zo zag zwemmen, great! Het theorie examen had ik de dag ervoor al gedaan, en met 5 van de 50 vragen fout had ik die ook gehaald. Met het resultaat, ik had me Open Water PADI! 's Avonds werd het een rustig avondje en na het eten ben ik naar me kamer gegaan, dat duiken is toch wel erg vermoeiend!

Vandaag was alweer de laatste dag op Gili T. en die heb ik gespendeerd met heerlijk lekker lui op het strand slapen haha! Zometeen ga ik met de groep weer wat eten en nog een laatste avondje Ierse Pub. De Engelse meiden van de Bromo tour zijn nu ook op Gili T. en die ga ik ook nog eventjes zien vanavond.

Morgen word het vroeg op want ga samen met Carl, Sebastian en Joelle de vulkaan Rinjani in Lombok beklimmen, met een overnachting in tenten en de volgende dag weer een mooie zonsopgang, heb er zin in!

En verder:
- Is Gili T echt duidelijk een vakantie eiland...en helaas dus ook de prijzen!
- Is er op Gili T geen auto of brommer te bekennen, heerlijk! Het enige vervoer buiten een fiets om is paard en wagen, echt geinig
- Vond ik duiken in het begin supereng maar nu echt helemaal TOP!
- Heb ik echt zulke grote sea turtles gezien en heel veel mooie vissen, de onderwaterwereld is echt amazing
- Kan ik deze keer helaas geen foto's uploaden
- Iedereen bedankt voor steeds weer de leuke reacties, elke keer weer leuk om te lezen :)

Kus,

Peet

  • 11 September 2009 - 11:24

    Assie:

    Peetje!!

    Gefeliciteerd met het behalen van je duik brevet! Wie had dat gedacht met jouw oren en motoriek ;) Kunnen we nog eens samen een duikje maken. Ben wel erg benieuwd naar die dvd van jou onder water haha, bewaar die maar goed, kunnen we nog eens lachen in december!!!

    XXXXXXXXXXXX

  • 11 September 2009 - 11:48

    Mama:

    Hoi Petra
    Gefeliciteerd met het halen van je duik brevet nu zijn er al 3 die kunnen gaan duiken dat kan een leuk familie uitje worden. Heb je ook een onderwater camera gekocht om al die mooie vissen en turtles te fotograveren?!.Wel fijn z'n eiland zonder verkeer.Heel veel plezier met z'n allen bij het beklimmen van de vulkaan en tot je volgende berichtje.

    kus

  • 11 September 2009 - 11:56

    Suus:

    Hahaha!! Krijg spontaan die onderwaterfoto van zwemles van jou in mn hoofd!!
    Wel cool dat je m gehaald hebt!!
    En idd, die dvd goed bewaren ;) haha.
    Veel plezier vanaaf en op de vulkaan morgen!

    XXKuss

  • 11 September 2009 - 14:16

    Cleo:

    Gefeliciteerd met je Open Water! Misschien kunnen we eens in NL samen gaan duiken (je weet toch nog wel dat ik jaren lang op duikles heb gezeten). wordt vast hardstikke leuk!

  • 11 September 2009 - 16:02

    Vinnie:

    Klinkt als een fantastische week! Lekker chillen en je duikbrevet halen. Heerlijk toch? Nou veel plezier op Lombok! Sampai jumpa!

  • 11 September 2009 - 17:36

    Nitz:

    Lieverd!

    wat goed van je dat je het toch hebt gedaan!! ben TROTS op jou! En wat een grappige naam: Kuss van je 'leraar'! Inderdaad, ik wil die DVD ook wel eens bekijken haha. Schat, veel plezier op Lombok en ik ga NU de mail schrijven! Heb weer ontzettend veel nieuws!!

    Kus knuffel!

  • 12 September 2009 - 06:01

    Lenny:

    Hey P8!
    Leuk bericht! Gefeliciteerd met je PADI en heeeeeeeeel veel plezier op de vulkaan, klinkt erg goed! Ik ben vorig jaar op Gili Air geweest, maareh, straks in KL ga ik jou mooi eens even vragen waar jij precies hebt uitgehangen. Kan ik het in november ook eens gaan bekijken. Heel veel plezier in de tent, dikke kus aan Carl en tot snel!

    Liefs,
    Lenny

  • 12 September 2009 - 10:12

    Marjo:

    Hhahaa! Gefeliciteerd! maar moet ook lachen om je verhaaltje hihi:-) Weet je nog dat je in Suisse mij ooit bijna verzopen hebt omdat we je midden op het meer wilden laten zwemmen en jij zeker wist dat er haaien zaten?! Anyway, wel cool dat je t gehaald hebt! Sluit me aan bij de dvd voorstelling ;) Dikke XX-en

  • 13 September 2009 - 07:49

    Amanda:

    Heeey peet,

    Wat goed dat je bent wezen duiken. Heel plezier!!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Back into the travelling life!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 106643

Voorgaande reizen:

31 Juli 2013 - 06 Juli 2016

Een stukje wereld

26 Maart 2009 - 05 December 2009

Backpacken door Azie

22 Januari 2007 - 10 Juli 2007

Stage in Ierland en Belgie

13 Augustus 2006 - 17 Januari 2007

Uitwisselings semester in Amerika

Landen bezocht: